onsdag 12 februari 2014

De föll som käglor

God morgon!

Fortsatt grått och trist ute. Hoppas bara att vi slipper det där snöblandade regnet som vi hade igår. Men å andra sidan ska man väl inte klaga så mycket med tanke på hur de som bor i Storbritannien har det. Hörde igår på radion att det inte regnat så här mycket där på 250 år! Massor av översvämningar och vissa områden har haft översvämningar sedan början av december. Fy sjutton, stackars de som bor där.
Då var det tur att det var bra OS på TV.
Igår var det ju dags för sprint på skidor. för både damer och herrar. Och det var väl de märkligaste tävlingar jag någonsin sett. Åkare föll som käglor åt alla håll.
Allra märkligast var väl herrarnas final där tre av sex föll i en stor hög och Marcus Hellner till och med blev överkörd av en åkare. Och Emil Jönsson som var så himla trött att han knappt såg skidade in på en tredje plats, efter att ha legat absolut sist! Och så Theodore Petterson som hängde på den ledande norrmannen som en igel och vann en silvermedalj. Ett silver och ett brons i den märkligaste tävling som jag någonsin sett.
För damerna gick det tyvärr inget vidare. Men jag hoppas att de tar nya tag och verkligen får en boost av killarnas medaljer.

Idag har jag tagit ledigt och ska följa med mamma och hennes sambo till ett sjukhus i Oskarshamn där han ska göra en liten operation på benet.
Förhoppningsvis så är vi hemma i skaplig tid så att jag kan åka och rida runt 15-tiden. Igår red jag senare och det var helt värdelöst med 8 hästar i ridhuset. Det blev ingen vettig ridning alls, vilket var synd eftersom han var så himla pigg. Men jag tror att det kommer att hålla i sig idag. Så har vi tur är vi ensamma idag och kan göra något vettigt.

Dags att äta lite frukost så att jag är klar när de dyker upp.

Ha en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: