måndag 25 februari 2013

Ny vecka

Måndag morgon igen.

Helgen ägnades som sagt åt hästeri för fullt. Det är helt meningslöst att gå på styrketräning, det är bara att köra en helg i stallet så får man det gratis. Hur många lass med skottkärror jag har kört har jag tappat räkningen på, men många är det. Sen släpa mat hit och dit. Och så denna evinnerliga sopning. Just det momentet gillar inte min axel alls. Himmel, vad ont jag hade igår. Kunde knappt få upp sadeln på pållens rygg. Och spänna sadelgjorden var nästan omöjligt. Sedan en ridtur på en pålle som i ren frustration rusade på som ett lokomotiv. Men jag ger mig inte. Och till slut så funkar det, även om det kan ta 20 min. Svetten rann floder. Tur man har mössa med sig då håret är dyngsurt när jag tar av hjälmen.
Jag kan säga att jag sov som en sten.

Idag står bara tvätt på schemat, ja efter jobbet alltså. Sen ska jag inte göra något mer alls. Det får minsann räcka. Ska bara vila min kropp innan det är dags att rida igen imorgon.

Solen skiner så det kommer nog att bli en riktigt bra dag känns det som. Skönt att det inte snöar för jag hoppas verkligen att det inte kommer mer nu.

Slötittade/lyssnade lite på mellon i lördags och jag måste säga att jag inte tycker att kvaliteten är direkt hög. Det blir faktiskt sämre varje gång. Hur nu detta är möjligt? Army of Lovers var först ut. Vad ska jag säga? Uselt faktiskt.

Desto roligare att svenskar knep hela tre Oscarsstatyetter. Jätteroligt tycker jag. Tyvärr fanns det ingen möjlighet för mig att sitta uppe och följa det hela. Jag har inte sett en enda klänning, men jag antar att jag kommer att få se några av dem på bloggar ikväll.

Får sluta nu så att jag inte ser ut som en fågelskrämma när jag kommer till jobbet.
Bara 1,5 vecka kvar innan vi åker.

Tjingeling

6 kommentarer:

Annika sa...

Du kan spana min blogg om du vill.
jag kollade hela galan and LOVED IT!!
Fina klänningar och bra vinster.
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:
Klart jag ska:) Läser ju alla dina inlägg:)

Kram

Charlie sa ... sa...

Galan var rolig! Annikas bilder är jättefina!


Idag går jag och lägger mig tidigare ;)

Kram
Lotta

Camilla sa...

Lotta:
Jag måste genast in o kika på Annikas blogg för att kolla in klänningarna.

Kram

Maria at inredningsvis sa...

Vilken skön blogg:) hoppas du haft en underbar påskhelg med många chokladägg.

Om du vill se ett drömhotell ska du kolla in mitt Måndagsinlägg:)

Ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se

Camilla sa...

Maria:

Välkommen och tack för de snälla orden!
Jag skriver om det som faller mig in och det spretar oftast i alla riktningar, ibland på samma gång :)

Ha det gott.

Camilla