fredag 22 februari 2013

Äntligen verkar det ha slutat snöa

Kikar försiktigt ut genom fönstret och hoppas på att inte behöva mötas av samma syn som tidigare morgnar denna veckan, dvs snöfall. Men än så länge syns inga snöflingor singla ner. Skönt det.
Har verkligen fått nog av detta evinnerliga snöande. Nästa vecka ska det tydligen bli mildare, och med det blir det väl slask. Halka är vardagsmat här. Det känns som det är ständigt halt och man går med inte alltför hög hastighet för att inte riskera att halka omkull.

Helgen kommer att ägnas uteslutande åt hästeri då jag har helgtjänstgöring i stallet. I onsdags var det viljornas kamp mellan mig och pållen kan jag säga. Till slut var han så frustrerad att han sprang på som en tok. Jag var helt slut när vi väl vara klara med vårt ridpass och svetten rann i floder. Jag somnade innan klockan slagit 21.15. Det är värsta träningspasset att rida för den som eventuellt inte skulle tro det då man inte bara har sig själv att hålla reda på utan även en fyrbening som inte alltid är så himla samarbetsvillig. Men så himla kul det är. Jag hoppas att kvällens ridpass inte blir samma kamp. Men om det nu skulle bli så ska jag vinna även den. Det gäller ju att inte ge sig. I onsdags tror jag faktiskt att pållen tänkte detsamma. Men vi kämpar på:)

Om två veckor kommer jag och mina reskamrater att befinna oss på amerikansk mark. Väninnan sa att hon är lite förvirrad just nu, men det ska nog lösa sig med det.

Ikväll blir det nog bara Skavlan på TV innan det är dags att sluta ögonlocken eftersom det blir tidig uppstigning imorgon.

Dags för lite mer kaffe innan det är tid att dra iväg till dagens arbetsinsats. Jag och vaktmästaren ska kånka runt på lite möbler idag är det tänkt. Det blir nog bra. Roligt brukar vi iallafall ha ihop.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Ja, snart är ni här.
OCH då ska vi hoppas det blir snöfritt.
Men att ni har snö är ju dom det är. Som det ska.
äVEN om jag fattar att du hatar slask. USCH vad jag också tycker illa om SLASK.
Hur länge ska du stanna i US denna ggn?
Kul att du tar med lite vänner denna ggn. Ska alla bo hos Tom?
Kämpa på med lillpållen!
Hoppas du får en fin helg.
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Så skönt att ha en hästhelg, vet ju att du gillar det!

Wow, snart är du i USA, så skönt. Just nu är vädret so so. Snön är kvar som du vet och det är ganska kallt. TIlls ni kommer är det bättre, känner det på mig ;)

Ha en fin helg

KRAM!

mammaxtre sa...

Det är riktigt halt nu. Broddar är att föredra :-)

Ha det gott

Camilla sa...

Annika:
Ja, bara 1,5 vecka kvar nu. Det kommer att gå i raketfart för jag har massor att göra innan dess.

Den där snön får gärna försvinna nu för jag är innerligt trött på den. Bilen ser ut som skit och inte går det att tvätta den heller då den fryser ihop nattetid. Grrr!

Jag stannar 2,5 vecka denna gång. Jag har ingen semester ännu (börjar i april)så jag har inte råd att vara där längre.
Alla ska bo hos Tom så det lär nog bli lite trångt, men å andra sidan lär vi väl inte vara hemma så mycket så det blir nog inga problem.

Kram

Lotta:
Hästhelger är kul, men såå jobbiga då man har hand om en massa hästar. Någon styrketräning behövs inte. Det får man gratis när man mockar ur hos hästarna, släpar mat hit och dit och kutar som en stolle när man släpper ut dem och de bara kutar runt överallt (de går ut till hagen lösa).

Hoppas på ett snöfritt NJ när jag kommer:)

Kram

mammaxtre:
Jag ska nog skaffa broddar till nästa vinter. Pållen få klara sig utan eftersom han inte har skor;)

Ha det gott.