fredag 15 februari 2013

Helt oväntat

Ja, det kan ju sammanfatta gårdagen. Dels fick jag ett sms väldigt sent i onsdags kväll om jag kunde tänka mig att jobba eftermiddag i receptionen, 14.45-23.00, eftersom min gravida kollega har svårt att hålla sig vaken efter 22. Inga problem sa jag. Dessutom fick jag ju sovmorgon på köpet. En win-win situation:) Men jag måste säga att jag var lite halvseg när jag vaknade imorse. Men jag sov åtminstone jädrans gott. Och det händer inte alltför frekvent kan jag meddela. Jag har drabbats av någon slags ovana att vakna upp flera gånger per natt för att kolla på klockan. Precis som jag skulle försova mig. Inte en chans med en skrällande väckarklocka nära inpå.

Igår eftermiddag när en av mina anställda gick hem såg gav hon mig ett stort hjärta fyllt av geléhjärtan och chokladhjärtan. Så himla glad jag blev:) Visserligen fick jag Valentin-kort från både mamma och min syster (jag glömde att skicka till dem!), men det här var helt oväntat. Och jag blev så himla glad. Och så fick jag se o prata med Tom innan han åkte till jobbet. Lycka:)

Som tur är har de sagt att jag ska få mer träning i receptionen för de saker som jag fortfarande inte behärskar till fullo. Tack och lov för det, för det verkar som om jag kommer att arbeta mer i den avdelningen framöver. Och då vill jag verkligen känna mig säker eftersom det kommer att gå fortare för mig istället för att jag måste kolla i mina anteckningar. Det gäller bara vissa saker kan jag tillägga. Men det känns skönt då då jag vill känna mig säker på vad jag gör.

Under kvällens ridtur var väl inte jag och pållen helt samkörda precis. Men jag vann de flesta kontroverserna, tack och lov för det. Men inte alla. Sånt händer när man har med djur att göra.

Har försökt följa den senaste skandalen med hästkött i lasgane. Jag tror att det var där det startade. Och vissa tycker att det är inget fel på att äta hästkött. Det kan jag fakstiskt hålla med om till viss del. Men å andra  sidan ska man vara medveten om att många hästar får helt andra typer av medikameneter än köttdjur och när dessa hästar slaktas så har de restriktioner som innebär att de inte får användas till människoföda. Vem vet vad dessa hästar hade för restriktioner?
Hästar lever längre än kor, som är uppfödda för att slaktas vid en viss ålder, så hur det köttet kan vara så bra fattar jag faktiskt inte, med tanke på att hästar kan bli 20 +.

Andar nyheter är ju att det har varit ett ovanligt stort nedfall av ett meteroritregn över Ryssland som skadat ca 900 personer. Någon slags meteorit skulle visst passera jorden ganska nära ikväll.
Allt jag kan säga är att jag är glad att jag inte hamnade i detta meteoritregn.

Nu är det bara 18 dagar tills jag får träffa min älskling igen. Tiden kommer att gå så himla fort med tanke på att jag har massor att göra innan.

Men nu ska jag faktiskt bara kolla på TV och dricka ett glas vin Fredagsmys ni vet.

Tjingeling

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Fredagsmys, lovely ;)

Vad fin present!

18 dagar...<3

KRAM