söndag 10 februari 2013

Mellon, sommarprogram och sol

Igår var det ju dags för andra deltävlingen i mellon. Men jag kollade inte så värst eftersom jag Skypade med Tom samtidigt.
Men av det jag hörde så verkade det inte vara några riktiga höjdare med.Och Sean Banan gick vidare till final, det fattar jag bara inte. Ska det bli likadant som när Babsan var med? Då bojkottade jag ju hela tävlingen för jag tyckte att bottennivån var nådd. Sean Banan hör väl hemma i samma kategori. Usel med andra ord. Jag hoppas att det blir bättre till nästa vecka.
Nog om det.

Vädret visar sig vara riktigt fint så här på morgonkvisten, med strålande sol. Däremot fick jag en smärre chock efter att ha rotat fram ett nytt batteri till termometern, -7,5 grader. Hua! Det hade kanske varit bättre att inte veta hur kallt det är ute. Jag får väl hålla mig inne och städa lite så kanske det blir liiite varmare tills det är dags att sticka ut näsan. Och lyssna på något gammalt Sommarprogram. Just det, nu är jag igång med det igen. Och det finns ju så himla många att lyssna på. Nu ska jag ju erkänna att jag inte lyssnar på alla. Vissa kända människor är jag inte särskilt intresserad av att lyssna på. Men ibland råkar man på andra som man inte har en aning om vilka de är eller bara har hört talas om någon gång, och bland dem kan man hitta riktiga guldkorn.
Men nu blir det Jan Eliasson för att jag verkligen tycker att han är en väldigt intressant person. Dessutom har han gjort två Sommarprogram så det kan ju bli spännande.

Förutom lite städning så blir det nog lite läsning innan det är dags att åka till pållen. Eftersom jag bara är ledig idag så gäller det att ta vara på dagen på bästa sätt. Eller bara koppla av och njuta av att det inte finns en massa måsten, ja förutom att se till den fyrbenta vännen då förstås. Men det är nog den allra bästa formen av avkoppling faktiskt. Att bara stryka händerna över en mjuk päls och känna en varm hästmule mot kinden får mig att bara vara i nuet. Då behövs ingen yoga eller andra sätt för att bli lugn och totalt avkopplad i hjärnan. Stress funkar liksom inte i det sammanhanget.

Om en månad sitter jag inte här hemma i min soffa utan i en soffa på andra sidan Atlanten. Dessutom kommer det då att vara min födelsedag så då ska vi hitta på något kul. Det blir nog en sväng till New York tror jag minsann.
Nu hoppas jag att det inte blir några snöstormar när vi är där. Jag har liksom fått nog av snöoväder. Det snöade ju bara häromdagen här, men inte alls något som liknade den snöstormen som drabbade den amerikanska östkusten. Och det är jag verkligen tacksam att vi slapp.

Nej, nu är kaffet slut och jag känner att det är dags att köra igång med lite mindre roliga saker här hemma så att jag blir klar någon gång.

Ha en skön söndag.

Tjingeling


7 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad härligt att ha en resa att se fram emot. Lite avis där faktiskt :-)

Ha det gott

Annika sa...

Om en månad borde det inte bli ngn snöstorm. Men faktum är att en av de grymmaste stormarna ngnsin hade vi den 11 mars 93.
DEn glömmer jag icke.
Men som sagt, det är rätt ovanligt med stora stormar i mars. Tror du kan vara lugn.

Jadu, jag slökollade lite på svenska mellon...Håller med dig om Sean B. Men GUD, det är ju sinnessjukt nästan.
FATTAR noll.

OCH SRs arkiv är guld värt.
Jag älskar det!! TACKAR SR nästan varje dag mentalt för att jag kan lyssna på så mkt bra.

Ha det så gott, bästa Camilla!!!!

PS, ikväll får vi sucka över familjen Annorlunda....
:-)

KRAM!!

Camilla sa...

mammaxtre:

Ja, det är härligt. Jag önskar att jag kunde stanna längre bara. Men det kanske blir till vintern.
Jag hade varit avis om du åkt;)

Kram

Annika:
Jag hoppas att du har rätt så att det inte kommer några stormar. Men vädret verkar vara rätt oförutsägbart i dessa tider.

Mellon i lördags var ett skämt. Och mellanakterna inte bättre. Hoppas på bättring, big time. Annars får vi skämmas.

SR's arkiv är super. Jag gillar att jag kan lyssna på P4Extra med Lotta Bromé i efterhand också. Bästa programmet tycker jag.

Undrar vad som händer ikväll i FA??

Kram

Annika sa...

Säger bara en sak. Det måste vara ngt svårt fel med familjen A.
Jag baxnar.
Familjen I är jag inte heller ngt större fan av. Wannabemamma så det skriker om det, och jag gillar inte pappans sätt med barnen.
SUCK!
Nej, min favvisfamilj är absolut den i värmland. DÄR tror jag verkligen att sanningen kommer fram. De äe så där varma och fina.
Vad tycker du?
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Bestämde igår att jag inte ska titta på FA ngt mer. Jag blir bara ilsk.
Men jag håller med dig dig, värmlandsfamiljen är ju helt normal trots att de har så många barn. Underbara :)

Kram

Charlie sa ... sa...

Mmm....härligt med din resa att se fram emot!

Jag håller just nu på att acklimatisera mig tillbaka till vardagen. Efter 10 dagar i solen är jag fortfarande i min "bubbla" ;)

Hoppas allt är fint med dig!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Jag hoppas att du stannar i din bubbla ända till vädret övergår i vår.

Nu går tiden fort tills jag är tillbaka:)

Ha en skön helg.
Kram