söndag 17 juni 2012

Snart normalt läge

Söndag igen. Och nu går vi in i midsommarveckan. Jag kan inte fatta det. Tiden bara flyger iväg. Var finns tidsbromsen?
Just nu sitter jag med en kopp kaffe och funderar på vad jag ska göra till middag. Just nu lutar det nog åt fetaostfyllda biffar.

Här nere på ostkanten har det ju knappt regnat något alls här den senaste månaden. Eller ja, det har inte regnat särskilt mycket alls under hela våren. Men inatt kom det. Vaknade av att regnet bara dånade på taket ett tag. Men något mer regn verkar det inte bli under dagen. Däremot blåser det som bara den. Lite sådär småmulet emellanåt, men just nu skiner solen. Det gör inte så mycket.

Idag är tanken att jag ska göra sådant som jag inte har hunnit med tidigare under veckan. Och så blir det en tur till pållen också. Tur att de är ute nu när allt har gått i 190 och jag inte riktigt har hunnit med något annat än jobbet. Jag har varit och tittat till honom så att han mår bra. Men så mycket mer har jag inte hunnit med.

Jag har varit så himla trött i två veckor, men den här helgen känner jag att jag har kommit ifatt med sömnen och känner mig riktigt utvilad. Det känns riktigt skönt att inte hela tiden känna sig som en sömngångare.
Det har varit en väldigt intensiv period på jobbet, men nu har jag fått styr på det hela så nu kan jag koppla av ordentligt. Det känns skönt.
Någon semester blir det inte i sommar, men i september åker personalen iväg till Provence igen. Det ser jag verkligen fram emot. Gud, vad skönt det ska bli!

Nej, nu är det hög tid att dra igång dagen så att jag hinner med det jag ska.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Blandat väder hos dig, ganska blandat här med.
Igår var det perfekt med sol utan luftfuktighet.

Ingen semester för mig heller. Små weekendtrips och kanske någon resa i sep/okt.
Provence låter underbart och något att längta efter!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Blandat väder, men varmt. Både jag och pållen blev ordentligt svettiga efter ridturen. Han fick duscha vilket han verkligen gillar.

Skönt väder ni har:)

Vi åker till samma ställe i Provence som vi var i förra året. Det ska bli underbart.

Kram

Annika sa...

Ja, och jag kommer hem på måndag...fattar det inte...

Jag hoppas att vädret ska bli bra då vi anländer, att det ska bli en fin sommar.
Låter som om du hade en bra rytt med pållen.

Kram!

Camilla sa...

Annika:
Jag hoppas, precis som du, att det kommer att bli en riktigt fin sommar. Här i stan har vi knappt haft något regn alls på hela våren och hittills har det varit rätt så bra.
Du kan väl packa med lite värme, bara för säkerhets skull liksom;)

Kram