fredag 8 juni 2012

Nostalgisk

Äntligen fredag! Visserligen jobbar jag lite här hemma för att här kan jag sitta i lugn och ro och få mer gjort på kortare tid. Men nu stänger jag av jobbet för denna veckan och bara lutar mig tillbaka och blir nostalgisk. För vem blir inte det när Flashdance går på TV? Jag älskade alla dessa dansfilmer som var då! Och musiken, vilken jädrans bra musik. Jag älskar den! 80-talet hade den klart bästa musiken måste jag säga. Ok, halva 90 var inte så illa heller, åtminstone inte tills all rap dök upp och blev poppis. Och nu görs det återigen musik som är riktigt bra.

Jag fortsätter min musiknostalgi med två videos ikväll. Bara för att det är fredag. Se det som fredagsmys eller något i den stilen. Beroende på om ni gillar det eller inte;)
En låt från Flashdance är först ut.


Sedan kör vi Footloose när vi ändå är inne på dansspåret.


Här regnar det för första gången på länge. Inga jättemängder, men förhoppningsvis så mycket att gräset växer lite hos pållen så att de har något att äta.

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig fredag och helg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

OMG Flashdance! Tyckte Jennifer B var det snyggaste jag sett när hon dansade!

Håller med. Man sög åt sig som en tvättsvamp och musiken var en stor del av filmen.

Njut! Jag ska lyssna nu....

KRAM!

Camilla sa...

Lotta:
Det var tider det när alla dessa filmer kom. Man kunde ju se dem hur många gånger som helst. På bio förstås:)

Kram