lördag 16 juni 2012

Årets Sommarpratare är här

Jaha, Sverige är utslaget ur fotbolls-EM. Det var ju tråkigt, men som sagt jag väntar in sommar-OS där min favoritsport, förutom hästsport då, är. Friidrotten tycker jag är så himla kul att titta på. Det går fort. Jag menar, de springer ju 100 m på mindre än 10 sek. Det är inget fotboll ens kommer i närheten av. Jag gillar när det går undan.

Såg att årets Sommarpratare har presenterats. Och Anja Pärson inleder Sommar den 23 juni. Det ska verkligen bli intressant att höra henne tala om medlajens baksida, vilket tydligen ska vara vad hennes program ska handla om. Jag tycker att hon har gett oss så himla mycket av framgångar så det ska verkligen bli roligt att höra henne och vad hon har att säga. Det verkar vara en klok tjej.
Andar som verkar spännande att lyssna på är Emma Wiklund fd Sjöberg, supermodellen och Petter Stordalen, ägaren av hotellkoncernen Choice.
Det finns säkert fler som jag kommer att lyssna på, och som alltid blir det nog att jag lyssnar i efterhand via podden. Här kan man hitta alla Sommarpratare.

Den här veckan har det blivit en hel del jobb både på jobbet och hemma. Det kommer att fortsätta imorgon då jag hoppas att ha hela schemat för sommaren klart så att jag kan maila ut det till dem som det berör. Jag ska jobba infernaliskt imorgon förmiddag för att färdigställa det hela. Och sedan blir det en tur till pållen och ledigt för första gången på länge. När det väl är gjort så behöver jag bara göra små justeringar, men det är helt ok.

Jag hoppas på bra väder, även om väderfolket har talat om regn. Men vem kan lita på det efter att vi bara fått några ynka stänk den senaste månaden?

Ha en bra helg.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Sommarpratardax! Så kul. Tack för att du länkar så man kan se hela listan.

OS ska bli kul...och så pinsamt att jag inte ens hajjat att att det är EM i fotboll!!

KRAM

Camilla sa...

Lotta:
Jag vet ju att du som jag gillar Sommar:) Och listan var bra, den kan man ju skriva ut och hålla koll på läget.

OS ska verkligen bli himla kul Tyvärr har vi ju inga riktigt vassa friidrottare med. Jag får hålla på ryttarlaget istället för de har ju en bra chans att ta medaljer.

Kram

Sahra sa...

Jag lyssnar alltid på podsändningarna efteråt för jag lyckas alltid glömma när det går eller vilken frekvens det är. Helt hopplös. Eller så beror det helt enkelt på att jag bara har radio i bilen. Anyway. Brukar vara trevlig underhållning och inget jag vill missa. Förra årets överraskning var SAS Janne Carlzon.

Camilla sa...

Sahra:
Jag brukar också glömma eller så jobbar jag så att jag inte kan lyssna. Det är verkligen smidigt att man kan lyssna i efterhand.
Jan Carlzon gillade jag också förra året. Min önskepratare är Jan Eliasson. Hoppas att han kommer nästa år. Han är alltid intressant att lyssna på.

Kram