måndag 4 juni 2012

Hur ska detta gå?

Återigen ny vecka. Här går tiden så fort att jag knappt hänger med.

Anton Hysén vann ju Let's Dance i fredags, bra gjort tycker jag, och igår var det final i Mästarnas Mästare där min favvo Pernilla Wiberg  fick se sig slagen. Det var synd tycker jag då hon var så himla bra i alla de andra programmen. Jättekul att se dessa forna idrottsstjärnor tävla i annorlunda grenar tycker jag.

Förra veckan deltog jag ju i Drottning Margaretha loppet där vi gick på en skaplig tid. Men nu har jag visst blivit utmanad av en kompis. Vi ska tydligen springa nästa år. Ja, hur det kommer att gå återstår att se. Jag är ju inget fan av att springa eller jogga precis, men det är väl bara att anta utmaningen och bita ihop. Och inte nog med det, hon har ju redan börjat träna den fulingen.
 Ett par nya skor är snart på väg hit från USA som vi hittade för ett jättebra pris. Eller vad sägs om 60% rea?  Tydligen ska det vara några slags high performance skor. Fråga mig inte vad det innebär. Kanske springer skorna själva. När skorna väl dyker upp här är det väl bara att köra igång antar jag.

I lördags slog migräneländet till med full kraft. Jag hade massor planerat för dagen, bland annat en lunch med bästa väninnan som fyllde år i fredags. Men det blev inget med något. Inga migräntabletter hade jag heller, inte ens en liten Ipren eller annan värktablett. Att ta sig ut var inte ens att tänka på. Det var bara att mörklägga och inta horisontalläge och vänta ut eländet.
Men nästa gång jag är i närheten av ett apotek så måste jag in och köpa nya migränpiller, det är ett som är säkert.

Nu verkar jag ha fått lite styr på en del saker på jobbet. Ja, förutom några som jag ska diskutera med vd:n om imorgon. Idag försvann han ju plötsligt, men imorgon får jag väl hänga på låset redan på morgonen innan han hinner dra iväg på något annat.
Det kommer nog att bli bra.

Nehej, kära läsare nu ska jag ta och försöka sova lite eftersom nattens sömn blev minst sagt hackig då jag drog iväg till jobbet vid 01.30 för att vara med och kolla in hur nattkörningen görs i receptionen. Jag ska ju jobba där 3 nätter vid midsommar och då är det ju bra att veta vad och hur man ska göra.
Somnade gjorde jag väl vid 03.45 och sedan blev det några timmars sömn innan det var dags att vakna och åka tillbaka till jobbet.

Men några rader i min nya bok blir det nog innan det är dags att slå igen korpgluggarna.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Tänk att det blev Anton! Såg ju starten i mars...och nu finalen i maj. Bra tajmat ;)

Vad duktig du är som tar nattpass också. Hoppas du kan komma in i rytmen och sova när du kommer hem.

Kram!

Annika sa...

Verkar var en del på g.
Nattjobba vid midsommar. VI ska hoppas att det blir lugnt!
HAHA!
Migrän har jag aldrig haft. Du borde nog alltid ha starka tabletter tillgängliga.
USCH!!
Hoppas du mår bättre nu och att allt travar på som dert ska...
När ses du och T härnäst? Kommer han över i sommar?
Kram!!

Sahra sa...

Har alltid ett lager migräntabletter. Det måste finnas hemma annars överlever jag inte anfallen. Men nu är det faktiskt länge sedan 21 april för att vara exakt.
Skor som springer av sig själv? Skicka ett par till mig tack. Lycka till med utmaningen.