söndag 10 juni 2012

Ny form av camping

Nu närmar sig semestertider med stormsteg och folk börjar röra på sig och resa både hit och dit. Så därför tänkte jag passa på att dela med mig av det senaste fenomenet när det gäller camping.
 Glamping kallas den nya trenden som har funnits utomlands tidigare men som nu har kommit till Sverige.
Böda Camping på norra Öland är först ut med detta koncept som går ut på att campa i glamorös stil där man bor i permanenta tält med riktiga sängar och en massa andra saker som man normalt inte hittar i tält. Ja, förutom badrum då.


Här kan ni bland annat se en liten film från Böda Sand Camping om glamcamping. Inte särskilt dyrt är det heller. 990 kr/natt för upp till 4 personer där allt som behövs ingår. Perfekt om man inte vill böka med pinnar, tält, sovsäckar och annat men ändå campa. Här är det bara att ta sitt pick och pack och flytta in.

Kanske något att prova i sommar för de som gillar att campa.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det ser ju läckert ut! Lite "Out of Africa" över det hela...fast i Sverige. Det skulle jag helt klart vilja test!


Kram

Camilla sa...

Lotta:
Ja visst gör det:) Tror att de har fått inspiration från lyxtält på savannen.
Kram

mammaxtre sa...

Vad coolt tänker jag och funderar genast på om man inte skulle campa :-)

Rolig idé som jag tror på.

Ha en fin måndag Camilla

Annika sa...

Lite kul. Jag vet ju att sådant finns här i USA. Jag skulle gärna spva i ett sådant tält...
Härligt!!
Kram!

Nena in da USandA sa...

Åh, så underbart skönt det ser ut... Jag är konstant trött just nu och skulle behöva ett dygn i ett sånt där relaxtält... :)
Ha det, kram!

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag tycker också att det är en kul idé, och att den har landat här:)
Jag tror att det kommer att gå bra.

Ha det gott:)

Annika:
Jag som aldrig har tältat skulle kunna tänka mig att prova glamping. Det verkar vara sköna sängar:)
Kram

Magdalena:
Du får hoppa in i ponnyn och galoppera ner till Öland för att relaxa lite:)
Kram