fredag 22 juni 2012

Glad midsommar

Jag vaknade för en stund sedan efter att ha jobbat i receptionen hela natten och efter ca 4 timmars sömn kan jag väl inte säga att jag känner mig sådär jättehipp. Vid kl 15 ska jag vara hemma hos mamma för lite mat och umgänge. Det kommer att bli några timmars sömn hemma hos henne innan det är dags för andra ronden i repan.
Jag känner mig lite halvskakig i den jobbsituationen måste jag medge. Jag är helt ensam och det finns ingen att fråga. Som tur är så har jag haft vänliga gäster som har haft överseende med att det tar lite längre tid för mig att både checka in och ut. Som tur är gick allt bra. Jag hoppas på att det blir likadant inatt.

Vädret såhär på midsommarafton är varmt men molnigt. Det finns tydligen risk för att ett regnväder kommer in över natten. Ja, det skulle inte skada kan jag tala om för här är det så torrt att det ryker i jorden. Jag höll nästan på att skratta ihjäl mig när jag läste någonstans att detta var den blötaste juni på massor av år. En sak är säker, den vätan har vi inte sett röken av här iallafall. Gräset började bli gult redan första veckan i juni och det har väl bara regnat ca 10 mm på hela månaden. Om ens det.

Nehej, nu ska jag lägga mig en stund på soffan innan det är dags att påbörja färden till ön.

Glad midsommar önskar jag. Pållen får väl stå för det somriga idag:)

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Glad midsommar Camilla! Stor kram

Annika sa...

Det är Stockholm som haft den blötaste juni i mannaminne...och när jag kollar prognosen för nästa vecka ser det ALLT annat än soligt ut.
Men vad tröttsamt...

Heja dig med jobbet.
Förstår att det är tungt att vara ensam, och lite läskigt. Men det ska gå BRA!!
Hoppas att denna natt ska BLI LUGN!!!

Trevlig midsommar!!!
Kram!!

mammaxtre sa...

Men så trist att jobba ensamen tänker jag. Och så lite sömn, värre än mig till och med.

Glöm inte att ta hand om dig!

Ha en fin midsommardag

Sahra sa...

Torrt är ju inte hel kul, men alltså, det här regnandet som vi har haft i Stockholmsområdet är värre. Sanna mina ord. Trist. Igår var det dock härligt väder. Ha en fortsatt fin midsommarhelg.

Camilla sa...

Till er alla:
Hoppas att ni hade en fin midsommar. Här var det väldigt lugnt firande pga nattjobb. Det gick bra, ja förutom sista natten då. Gäster som festade, andra gäster som ville splitta notan på flera kort och andra små incidenter.

Regn fick vi också. I hyfsade mängder.

Kram