lördag 30 juni 2012

Lite svammel

Det blir långt mellan inläggen nu känner jag. Men det blir det nog för många den här tiden på året. Det är en massa annat som kommer i fokus eller som man vill göra. Helt förståeligt.

På jobbet är det full snurr. Inte så konstigt kanske eftersom det är sommar och jag bor i en stad som verkligen lever upp på sommaren med massor av turister.
Jag har känt mig väldigt trött och sliten och inte orkat så mycket som tidigare. Har känt att det nästan har blivit för mycket av allt och har haft väldigt svårt att koppla av jobbet när jag varit ledig. Nu hoppas jag att det ska vända snart. Inte att det ska bli mindre folk på jobbet, utan att det mer ska rulla på av sig självt så att jag kan koppla av lite.
Nog om det.

Idag kommer att bli en riktigt varm dag. Klockan är 9.30 och det är redan 25 grader varmt. Fuktigt verkar det vara också. Inatt innan jag somnade kikade jag ut genom köksfönstret och söderöver blixtrade det ordentligt. Men det verkar inte som om det kom hit. Lika bra det eftersom jag tycker att åskväder är riktigt otäcka.
Idag har jag lite grejer som jag ska göra och det har jag tänkt avverka på förmiddagen så att jag sedan bara kan ta det lite lugnt och fira T som fyller år idag. Tyvärr så får firandet ske via Skype. Planen var ju att han skulle komma hit, men himmel vad dyrt det var så det får vi ta senare. Jag har heller ingen möjlighet att åka nu i sommar eftersom jag har fullt upp på jobbet. Men det får vi ta igen senare.

I torsdags kväll drog ett gäng från jobbet och jag iväg på smygpremiären av sommarstrand på Strand Hotell i Borgholm. En helt perfekt kväll att sitta på deras veranda och se solen gå ner i Kalmarsund. Men vilken ljudnivå när kvällens band drog igång. Först nu börjar jag höra normalt. Skönt det. Jag behöver inte få sämre hörsel än jag redan har. Jag var väl hemma runt ett-hugget och var så himla trött när jag vaknade igår morse att jag nästan trodde jag skulle somna stående i hissen på väg ner. Är det för att jag blir äldre som det känns så?
Det kändes skönt att inte behöva vakna av en väckarklocka nu på morgonen. Dessutom känner jag mig ganska pigg.

Nehej, nu är det dags att köra igång så att jag sedan kan koppla av lite.

Hoppas att alla får en skön helg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Camilla!! Känner igen det där....stressa för att hinna koppla av, typ ;)

Många jobb har intensiva perioder, du är verkligen mitt inne i en sådan nu. Ta hand om dig!

En speciell kram och tanke till dig och T. Skype är verkligen er bästa vän under de här omständigheterna. Hoppas ni snart kan ses!

Stor kram!

Camilla sa...

Lotta:
Du slog verkligen huvudet på spiken, stressa för att kunna koppla av. Det är ju fasen inte riktigt klokt.
Jag är verkligen inne i en sådan period. Massor av nya grejer att hålla reda på och så mkt av det jag redan kan. Det känns som om jag är tillgänglig mest hela tiden. Det är kul, men jag känner att jag snart måste lära mig koppla av.

Jag hoppas att T kan komma hit snart. Jag saknar honom så att det är galet. Tack och lov för Skype. Men jag saknar att göra saker tillsammans.

Tack för dina kloka ord.
Kram