torsdag 10 maj 2012

Vilken rolig helg det blev

Har inte hunnit skriva på ett tag, men nu ska det bli av. Samtidigt som jag kikar på Let's Dance, som går på fyran nu när det är hockey-VM, så kommer jag att plita ner mina rader. Givetvis kommer det nog att slinka in en och annan kommentar om sgda program. Ja, det är väl lika bra att köra igång. Marcus var ju väldigt bra i sin Paso Doble, och nu känns han mer avslappnad. Bravo!
Molly och Kalle dansade en helt superfin vals. Anton är, ja vad ska man säga.. outstandning!

I helgen kom ju Anette, min väninna sedan 1989, äntligen hit. SOM jag sett fram emot det. Förra våren var det meningen att hon skulle ha kommit men då kom det en massa i vägen. Men nu bestämde vi det snabbt och då blev det äntligen av:)
Och som vi har pratat. Ända sedan hon klev av tåget tills dess hon åkte hem igen. Om allt. Ätit mat så magen stod i fyrkanter. Pratade om folk som vi jobbat med för sisådär hundra år sedan. Och allt annat mellan himmel och jord.
Shoppa hann vi också med. Och hälsade på Riskas som givetvis "råkade" använda Anette som servett. Och varit på Ekerum Konsthall och tittat på tavlor och annan konst.


Bland annat jättefräcka tavlor av Kate Brinkworth. Lite dyra för min plånka kanske, cirkus 55 000. Men det var ju rena reapriset i jämförelse med Ernst Billgrens alster som gick på 310 000 kr.
Dessutom hade vi sådan himla tur med vädret så att Kalmar och Öland visade sig från sin allra bästa sida. Extra roligt förstås eftersom det var första gången hon varit här.
Bästa helgen på mycket länge, helt klart!

I sommar hoppas vi att kunna träffas en helg i Göteborg. Det vore superkul. Dessutom ska vi försöka dra ihop lite folk som vi båda känner för en grillkväll. Det vore fantastiskt kul. Särskilt eftersom det nu var några år sedan jag var tillbaka i min gamla "hemstad".

Vädret har fortsatt vara helt godkänt den här veckan. Men idag hände det något. Stora dimsjok kom inrullande från Kalmarsund och svepte in hela staden i något vitt. Men sedan återkom solen innan det var dags för regn. För min del får det gärna regna hela kvällen och natten för det behövs verkligen. För när Let's Dance är över ska jag läsa klart boken som jag håller på med och som är så spännande.

Imorgon är min enda lediga dag den här veckan så förutom några saker som jag är tvungen att ta hand om så ska jag bara vila och inte göra något särskilt alls.

Tjingeling

Inga kommentarer: