fredag 11 maj 2012

Listan som går runt

För någon vecka sedan fick jag en utmaning av Helena, och sådant tycker jag alltid är trevligt. Nu tog det ju lite tid att färdigställa den men så kan det bli. Nu är jag iallafall klar. Håll tillgodo.

1. När grät du senast?
Häromdagen när jag såg något på TV. Jag är väldigt känslosam och då svämmar det lätt över när jag ser eller hör något som berör mig.


2. Om du var en känd karaktär i en TV-serie eller film, vem skull du varit?
Pippi Långstrump. För hon bodde i ett stort hus och gjorde en massa roliga saker. Sedan hade hon ju ett sockerdricksträd. Och vem skulle inte vilja ha det??

3. Vad skulle du vilja vara känd för när du dör?
Jag har inga sådana ambitioner, men att utrota svält för världens folk vore ju inte helt fel. Så det får det bli.

4. Har du någon udda talang eller partytrick?
Nej, det har jag inte vad jag vet. Sånt brukar andra stå för och göra det bra.


5. Vad är du rädd för?
Jag är livrädd för ormar. Men förutom det så är det att något ska hända de som står mig nära.


6. Vilken personlig egenskap hade du velat förändra?
Vet inte om det är en egenskap precis, men jag skulle nog vilja bli bättre på att säga nej. Det är inte att så att jag blir överkörd men ibland säger jag ja till en massa roliga saker och så krockar det och då blir det ofta stressigt.

7. I vilken situation kände du dig senast som lyckligast?
Jag är som allra lyckligast när jag är tillsammans med Tom. Annars måste det vara när jag är hos pållen och han är på riktigt myshumör eller när ridningen går precis som jag vill.

8. Mygg-, knott-, mus- eller spindelinvasion - vad är värst?
Det måste nog vara musinvasion. De små rackarna kommer ju in överallt, även om jag tycker att de är söta så vill jag inte ha dem så nära.

9. Dina tre favoritsaker på julbordet?
Julskinkan är nummer ett. Jansson och mammas omelett med svampstuvning.


10. Ditt bästa husmorstips?
Om toalettkröken börjar bli smutsig, där det är svårt att nå, häll i lite coca-cola och låt det stå över natten. Vispa runt lite med en toaborste och spola. Vips så är den ren igen.


11. Och så en "av två onda ting, vad hade du valt" à la 30 Rock:

Varje dag i ett år, hade du hellre jobbat som clown i en cirkusbur där chimpanser kastat avföring på dig, eller som levande modell i skyltfönstret till en S/M-butik?
Jag vill absolut inte välja något av dem. Hua säger jag bara. Feg? Ja, kanske men det bjuder jag på:)

Jaha, då är det väl min tur att hitta på frågor som jag ska skicka vidare till några andra. Hmm, klurigt det där..

1. Finns det någon låt som du är evinnerligt trött på just nu?

2. Din absolut bästa resa?

3. Vilken talang/intresse skulle du vilja utveckla mer?

4. Vad drömde du om att bli som barn?

5. Vad har du för framtidsdrömmar?

6. Vilken bok har du läst om? Om någon.

7. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

8. Är du skrockfull?

9. Har du något motto?

10. Hur ser din perfekta dag ut?

11. Om du fick bjuda in 6 kända personer, döda eller levande, på middag. Vilka skulle då få en inbjudan och varför?

Det var mina frågor och de som jag skickar dessa vidare till är:

Annika

Lotta

Helena

mammaxtre

Marie

4 kommentarer:

Annika sa...

KUL att läsa dina svar. Det här är en trevlig utmaning som jag visserligen redan svarat på, men som jag kan svara på igen.
Ngn ggn nästa vecka ska jag se till att ta tag i dina frågor.
Vad kul att ni hade en fin helg, du och din kompis. Sådant är ju verkligen GULD!!
musinavasion skulle vara klart värst, håller helt med.
TACK för husmorstipset. Låter bra det där!!!
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Ja, roligt att läsa dina svar!

Om det är jag som är Lotta, ska jag svara på frågorna också...tror jag fick 10 frågar från annat håll som jag lovat att svara på också ;)

Tack för din kram och omtanke!

Kramar

mammaxtre sa...

Vad gullig du är. Man tackar :-)

Roligt att läsa dina svar.

Ha det toppen!

Camilla sa...

Annika:
Varit usel på att skriva nu. allt bara rullar på, snabbt.

Helgen med vännen var sååå himla bra. Och så kul att äntligen ses. Det var som om det var förra veckan.. Vi bara plockade upp tråden och babblade på.

Testa cola i toan. Funkar verkligen.
Kram

Lotta:
Ja, frågorna skickade jag till dig. Inser nu att jag glömde länka namnen. Så himla klantigt.
Sådana listor är bra att ha vid idétorka tycker jag;)

Kram

mammaxtre:
Varsågod!
Det ska bli kul att läsa dina svar sedan:)

Kram