måndag 21 maj 2012

Nykläckta

Ny vecka igen. Tiden går ju så fort att jag känner att jag inte riktigt hinner med.
Den här veckan lär det bli massor att göra på jobbet. Dessutom är det kanonväder här. Vem vill sitta inne och blogga då? Jag ska minsann passa på att vara ute så mycket som möjligt. Men ett och annat inlägg hoppas jag också hinna plita ihop innan John Blund strör sovpulver i ögonen.

Just nu sitter jag och tittar på Gran Torino med Clintan. Riktigt bra film faktiskt som jag inte sett förut. Ibland kör de bra filmer på kanal 9.

På jobbet finns det en liten fontän med tillhörande damm. Varje vår så flyttar 3 änder in. Varför vet jag inte, men de återkommer varje år.  Nu har fröken and gått och blivit mamma, pappan däremot har flytt fältet. Och idag var det premiärdopp för de små dunbollarna. Här är det snabba ryck eftersom de inte är mer än 24 timmar gamla. Men åh så söta. Tyvärr missade jag att ta kort på dem när de simmade runt, men det här får duga.


De hade lite problem att ta sig upp ur dammen. Efter ett misslyckat försök med en liten ramp fyllde får snälla vaktmästare på med mer vatten. Så nu är det nästan översvämning i dammen men andungarna kan hoppa upp på torra land utan problem:)

Dags att sova lite så jag orkar med morgondagen.

Godnatt

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Skönt med bra väder!!

Njut!

Här är det regnigt just nu, men helgen var superskön.

Kram!

Anonym sa...

Så söta! Och vilken snäll vaktis!

Annika sa...

Jo'rå...lite blogg kan man alltid få in ;)
NJUT av ert väder, här är det mest regn denna vecka.
Kram!!

Camilla sa...

Brysselkakan:
De är så gulliga att man bara smälter. Vad är det med djurbarn?
Vi har en väldigt snäll vaktis som tur är:)

Annika:
Jodå, ska allt försöka klämma ur mig några fler inlägg den här veckan:)
Solen skiner som bara den, men här vid kusten har det blåst så värmen är det inget vidare med. Än.

Kram