söndag 20 maj 2012

Varierat innehåll

Tjolahopp! Söndag och skönt väder ute. Solen är det väl inte så mycket bevänt med ännu men vad gör väl det när termometern visar mer mot 20 grader än 10.

Jag har unnat mig en sådan där härlig morgon då jag gillar att bara vandra runt i morgonrock, äta frukost framför TV'n och inte göra något särskilt alls.
Nu börjar jag dessutom känna mig ok igen efter flygturen som jag råkade ut för i onsdags. Från hästryggen. Att landa på hakan är väl kanske inte något jag rekommenderar precis. Någon ansiktspeeling kommer inte att behövas där på ett tag iallafall.
Men börjar jag kunna äta ordentligt. Det var ju svullet och gjorde grymt ont att äta och borsta tänderna ska vi inte ens prata om. Hua! Huvudvärken börjar också släppa så nu är jag snart helt återställd:)

Idag har en ledig dag och den kommer jag att utnyttja till att läsa. Är inne i Keplers tredje bok Eldvittnet just nu. Vilka bra böcker! Jag är helt fast och hoppas att det snart kommer en ny.

Föresten kan jag meddela att Skumtimmen av Johan Theorin ska bli film. Dessutom ska den ju spelas in på Öland. Det gillar jag verkligen eftersom det inte går att återskapa den öländska naturen på någon annan plats. Det ska bli spännande att se den när den väl är klar.

Apropå film så såg jag Niceville/The Help häromdagen på dvd. Vilken fantastiskt bra film! Och för en gångs skull så blev jag inte besviken eftersom jag läst boken innan. Den filmen ska jag nog helt klart köpa för den vill jag se igen.

I fredags kom ett paket från Tom med ett par sådana här.
Tom hade jagat runt i en massa affärer och till slut hade han tur att en affär hade ett par röda kvar i min storlek. Så himla snäll han är som gör sådant bara för att han vet jag skulle vilja ha ett par. Att de dessutom kostar hälften av vad de gör här hemma gör ju inte saken sämre.
Grymt sköna är de ju också:)

Nehej, nu kikar solen fram och jag tror att jag ska ta min nyinköpta "lyxbrassestol" och min bok under armen och ge mig ut i spenaten.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så skönt att du mår bättre. Kan bara föreställa mig hur ont du måste ha haft det. Såklart du ska softa nu och njuta av ledigt och att det ondaste släppt.

Jag ska ta tag i mitt läsande, bra att du ger mig en kick ;)

Conversen är super. Snyggt med rött!

Kram och ta hand om dig!

Camilla sa...

Lotta:
Ja,jag är också glad över att det ondaste i käken har släppt. Därermot verkar det som om jag nog fått en lätt hjärnskakning. För huvudvärken kommer och går. Och gör att jag mår illa. Men det börjar bli bättre med den också.

Jag har kommit in i en bokslukarperiod och det är jag väldigt glad för eftersom jag alltid läst väldigt mycket. Den får gärna vara väldigt länge:)

Jag älskar mina röda Converse! Så glad att han fick tag i dem:)

Kram

Sahra sa...

Aj aj aj. Flygtur från hästryggen måste ha gjort ont. Hoppas du har bra läkekött :).
Jag har bara läst de två första Kepler. Sparar den tredje till sommarlovet. Älsar deckare på sommaren. Varför är det så tro? Deckare passar konstigt nog väldigt bra under sommaren. Kram. Var rädd om dig

mammaxtre sa...

En flygtur av den otrevliga sorten förstår jag. Trist!

Nicville läser jag nu. Den verkar hur bra som helst. Filmen har jag inte sett. Vill läsa boken först, nu när jag ändå börjat.

Converse, så snygga!

Ha det gott

Osloskånskan sa...

mmm...röda skor är najs!

Camilla sa...

Sahra:
Flygturen var inte av det angenämare slaget, men trots det gick det rätt bra. Det kunde ha slutat mycket värre. Det vill jag helst inte tänka på. Men det läker på bra. Nu ska bara huvudet räta till sig också sen är jag i fin form igen:)

Du kommer att gilla Eldvittnet. Lika bra som de tidigare av Kepler:) Ett tips är böckerna av Ann Rosman. Riktigt bra.

Kram

mammaxtre:
Ja, det har du rätt i. Jag föredrar flygturer med flygplan;)

Du kommer att gilla filmen Niceville också. Jag måste säga att det är en av de få filmer som är lika bra som boken.

Skorna ja, de är så fina och sköna:)

Kram

osloskånskan:
Javisst är de:) Är så trött på alla svarta som jag har. Nu kan jag ju stoltsera med färg:)

Annika sa...

Vad gäller Kepler är vi INTE lika. :-))
Kommer inte att läsa mer av den duon.

MEN OOOOO, att Skumtimmen kommer som film är UNDERBART!!
Alla Theorins böcker är så BRA. DET är en som kan skriva det, blanda in det övernaturliga på bästa sätt. AHHH...love him.

The Help var en UNDERBAR bok där jag tyckte att filmen var LIKA BRA som boken!!

Röda Converse!!
YAY! Snyggt!!
Precis, de är ju billigare här än hos er så det var ju toppen att T kunde skicka ett par.

KRAMAR!!

Camilla sa...

Annika:
Tur att vi är olika när det gäller böcker:)
Men jag tänkte på dig när jag hörde att Skumtimmen ska bli film. Tydligen är tanken att alla Ölandsböckerna ska bli film. Vi får väl se.

Älskar mina nya skor! Snällt av Tom att leta reda på ett par.

Kram