lördag 26 maj 2012

Strulet är äntligen löst.

Oj, vad den här veckan flög iväg. Här händer det en del grejer så det har varit fullt upp. Har spenderat mycket tid på jobbet så igår var jag helt slut efter en lugn ridtur ute i den öländska naturen med en vän. Så härligt och avkopplande. Men när jag väl kom hem kände jag mig som en zombie. Den där middagen som jag hade planerat i mitt huvud gick om intet kan jag meddela. Det blev en macka och te istället.

Men det tar jag igen ikväll istället då jag ska hem till bästa K, som jag red tillsammans med igår, för att äta lite och kolla på Eurovisionsfinalen. Det ska bli mysigt. Jag ska erkänna att jag har noll koll på de övriga bidragen. Jag råkade höra några igår på jobbet. Turkiet gick tydligen vidare enligt mina mer insatta kollegor. Jag tyckte att det bidraget lät gräsligt, men det skulle inte förvåna mig om det får höga poäng. De där länderna som ligger österut i Europa brukar ju ha lite märklig musiksmak och rösta därefter. Ska bli spännande att se hur det kommer att gå för Sverige som jag tycker har bästa låten på många år.

Idag har mina problem med mitt trådlösa nätverk och annat strul löst sig. Jag fick tag på en fantastisk kvinna på Telias support förra veckan då min telefon inte funkade. Hon gjorde en massa olika grejer men inget blev riktigt bra. Så efter en massa olika förösk som tog ungefär 30 min bestämde hon att jag skulle få min router utbytt mot en ny. Idag kopplade jag in den nya mojängen, och vips så löste sig allt och nu funkar allt som det ska. Skönt att kunna använda datorn utan att vara tvungen att ha nätverkskablen inkopplad. En bra början på dagen. Nu kan det bara bli bättre:)

Dagens väder är mulet och regn. Jag hade ju hoppats på sol efter en hel vecka med solsken och en temperatur runt 20 grader. Men dagens regnväder ska tydligen dra förbi snabbt och imorgon ska solen vara tillbaka igen. Å andra sidan behöver vi regn här. Ganska mycket dessutom eftersom det är krutorrt i backen. Så dagens regn kommer nog varken att göra till eller från. På måndag ska tydligen termometern nå ända till 25 grader. Inte illa. Hoppas nu att sommaren blir hyfsad och att den inte kommer att regna bort. Jag håller tummarna.

Men med trist väder hinner jag ju göra en massa här hemma. Ni vet städa och plocka. Sådant har liksom hamnat rejält på efterkälken de senaste veckorna. Men idag ska jag ta tag i det hela och sedan är det klart. Det blir bra att göra en dag som denna.
En sväng in till stan ska jag också hinna med. Jag ska inhandla en present till mamma. Det är ju Mors Dag här imorgon. Eftersom jag vet vad jag har tänkt ge henne så borde det gå ganska så fort. Jag tänkte också passa på att köpa några nya muggar som jag har tittat på. De är så där tunna som jag gillar och till ett väldigt bra pris. 29 kr/st kan ju ingen människa klaga på, eller hur?
Eftersom en skobutik i samma galleria ska slå igen så tänkte jag passa på att bara susa igenom där lite snabbt. Inte för att jag behöver några nya skor, men jag kanske hittar några sommarskor. Man vet ju aldrig:)

Nehej, dags att se till att torka håret och sparka igång dagen.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: