måndag 30 april 2012

Valborg

Idag är en väldigt underlig dag, för det känns verkligen inte som måndag. Jag har varit helt slut hela dagen. Jag har haft helgtjäsntgöring i stallet och det är förbaske mig jobbigare än att jobba 10 dagar i rad. Vilket slit säger jag bara. Men nu är det över till någon gång i höst. Tack och lov säger jag bara.

Så dagen har mest inneburit läsning och avkoppling. Jag sov ju 12 timmar inatt, det var ett tecken på hur trött jag var.
Men imorgon blir det andra bullar för då ska jag praktisera en timma eller två i receptionen på jobbet. Jag ska jobba 4 nätter över midsommarhelgen och jag vill verkligen lära mig så mycket som möjligt innan det är dags för det. För annars kan jag ge mig sjutton på att något inträffar som jag inte har en aning om. Det är lika bra att vara förberedd. Sen vill jag ju gärna få mer timmar där så jag kommer att vara som en svamp och suga i mig så mycket jag bara kan när jag får tillfälle att lära mig.

Valborg måste jag säga bjuder verkligen på bästa tänkbara väder. Strålande sol och hyfsade temperaturer. Solen kommer tydligen att fortsätta under veckan. Det är bara tempen som kommer att åka lite upp och ner. Inga jättevariationer men ändå.
Jag funderade på att gå och kolla på en eld tidigare under dagen men det hoppade jag över. Gjorde en god middag istället. Det var nog ett bättre beslut.

Deklarationen är också färdig och den tänkte jag lämna in imorgon så har jag det gjort.

Ha en skön valborg, vare sig ni firar det eller inte.

Tjingeling

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Du är duktig!

Bonus iallafall med fint väder och att du fick sova ut...å så skönt.

Här körs det på som vanligt och jag packar för en tur till Kentucky ;)

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Det var verkligen skönt att sova ut ordentligt och bara slappa resten av dagen. Nu är jag pigg igen:)

Kentucky, vad spännande. Mest känt för galopptävlingar för mig och jag föreställer mig att mycket handlar om hästar där. Men jag har säkert alldeles fel.

Kram

Annika sa...

Skönt att verkligen kunna sova ut!
Härligt med vackert väder!
Hoppas att dagen idag är mkt lugnare.
Kram!

Swedish Army Wife sa...

Det är inte konstigt att du sov i 12 timmar efter allt slit :) Glad Valborg!

Stef sa...

Ojdå ja då har du varit trött! Men det är bra att du fick sova ut då! :) Hoppas du hade en fin valborg! kramar

Camilla sa...

Annika:

Ja, det var verkligen skönt att sova så länge. Fast sen kom jag liksom aldrig igång.
Vädret är äbsta tänkbara.

Kram

Helena:
Var nog ovanligt trött tror jag:)

Kram

Stef:
Har varit ovanligt trött på senaste tiden så det kändes skönt att få sova ordentligt.
Valborg blev med andra ord väldigt lugn.

Kram

mammaxtre sa...

10 dagar i rad låter för jobbigt, dte är jag för gamall för nuförtiden :-)

Ha det bäst!