tisdag 3 april 2012

Bokslukarperiod

Jag har hamnat i en bokslukarperiod. Visserligen läser jag inte vansinnigt fort, men det får ta den tid det tar helt enkelt. Häromdagen började jag en ny bok som jag hittade när jag var på biblioteket. Vilken underbar uppfinning det är med bibliotek, även om jag brukar ha svårt att hitta något. Jag vill gärna se framsidan på böckerna av någon märklig anledning. Annars brukar det bli lån av böcker från vänner och familj. Som tur är så har jag flera i min omgivning som gillar att läsa så det tar liksom aldrig slut på böcker:) Vilken lycka!

Nu läser jag Hypnotisören av Lars Kepler. Hörde så mycket om de böckerna när de släpptes men jag har inte läst några, förrän nu. Och vad bra den är redan, jag har ju inte hunnit mer än ca 70 sidor. Så jag har stora förhoppningar att det bara kommer att bli bättre ju mer jag läser.
Just nu är jag väldigt inne på kriminalromaner, men sedan kan det lika gärna bli någon annan typ av böcker.

Vad gillar ni att läsa? Och har ni några favoritböcker som ni vill dela med er av som jag kan lägga till på listan av böcker att läsa?

Dags att göra mig iordning innan det är dags att åka iväg med mamma. Full rulle hela dagen som vanligt.

Tjingeling

4 kommentarer:

Sahra sa...

Kepler är hur bra som helst. Jag läste den för två somrar sedan och kunde inte lägga den ifrån mig. Det var på landet, ön, ensam med barnen. Mörkt, tyst, ensligt. Var så in i bomben rädd för jag låg till 2 på natten och läste.
Jag har läst så mycket kurslitt senaste åren och orkar inte något tungt och avancerat. Det blir mycket deckare.

Camilla sa...

Sahra:
Jag är verkigen glad över att jag började läsa Hypnotisören. Den är ju ruggigt bra. Så nu har en väninna lovat att jag ska få låna de andra två böckerna av henne:)

Det har tagit några år att få tillbaka det där riktiga suget efter att läsa. Jag läste ju också bara kurslitteratur i flera år. Och det tog lite död på min läslust. Men nu är den tillbaka:)

Kram

Swedish Army Wife sa...

Mitt bästa tips är att läsa böcker som vunnit Augustpriset, jag har inte blivit besviken hittills. Senaste jag läste var Underdog av Torbjörn Flygt, skitbra! :)

Camilla sa...

Helena:
Ok. Då ska jag kolla upp om det finns några som verkar vara något som jag skulle kunna gilla:)
Det är alltid bra att ha lite tips på lut när det är dags att hitta nya böcker.

Kram