onsdag 4 april 2012

Gårdagens inköp gjorde mig glad

Igår var jag och mamma i Oskarshamn för ett besök på sjukhuset. Hon skulle ta bort någon grej på benet som inte såg så himla kul ut. Allt gick bra och efter en timma så bestämde vi oss för att åka in till stan en sväng. Det tyckte jag var ett mycket bra beslut eftersom jag ville in i en butik där och köpa en ny tandborstmugg eftersom jag lyckades fastna i tandborsten och välta ner den i golvet med en krasch som följd.
Så jag fick tag i denna från Cult Design, precis likadan som jag hade innan kraschen. Jag har ju även en likadan pumpflaska för tvål. Så nu är jag glad igen:)


Jag tycker att det är märkligt att det inte finns någon affär i Kalmar som har detta märke. Särskilt med tanke på hur många affärer det finns här som säljer allt möjligt till hemmet. Det saknar jag verkligen.

Idag ska jag nog in en sväng till stan för att inhandla födelsedagspresent till mamma som faktiskt fyller år idag. Vi ska inte dit på födelsedagsmiddag förrän på söndag. Men det är ingen omöjlighet att jag svänger förbi henne idag för att gratta henne och överlämna en blomma när jag åker hem från Riskas.

Påskhelgens väder verkar bli en rätt dyster historia. Det pratas om snö på påskafton. Verkligen inget som jag ser fram emot. Men det är inte mycket att göra åt det. Det får väl bli att sitta inne och titta på film och äta lite gott istället.

Dags för lite kaffe och sedan sparka igång dagen. Ska bl a skriva en ansökan till ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: