torsdag 19 april 2012

Trött TV-tittare

Jag har inte slutat blogga, jag är bara så trött. Jobbar just nu hur mycket som helst och det sliter en del på kroppen. Men på söndag eller efter söndag ska det väl lugna ner sig lite hoppas jag. Då har jag jobbat 2 veckor i sträck och hoppas på några dagar ledigt.
Resultatet blir ju tyvärr dålig inspiration för att skriva då jag hellre försöker vila när jag kan. Det är lite frustrerande, men det löser sig snart.

Eftersom hjärnaktiviteten inte är på topp just nu så får jag väl dra häromdagens väder som var varierande. Minst sagt. Sol, snö, hagel och sol igen. Temperaturen har ju inte heller varit något att skryta med, runt +5. Ingen idé att hänga undan vinterjackan ännu med andra ord. För på fredag är det visst dags för nästa runda av regn och rusk.

Lite TV kan jag ju fortsätta med. I söndags var det ju återigen dags för starten av Mästarnas Mästare. Det är ett program som jag gillar skarpt (även om det är ett tävlingsprogram:)). Och iår är upplägget lite annorlunda då de tävlande är indelade i två grupper. Annars är allt sig likt. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Årets bönder i Bonde söker fru har presenterats. Och det var himla kul att se snubben i Ormöga på norra Öland som har kameler. Han såg ut som tomten ungefär, men verkade vara en rätt skärpt man. Jag tror att han kommer att få en hel drös med brev faktiskt. Vi får väl se.

Jag hoppas kunna återkomma igen på söndag. Det blir lite långt mellan inläggen nu, men jag är alldeles för trött för att orka skriva något just nu.

Tjingeling

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Koppla av bloggandet! Nu är du inne i en intensiv period. Så blir det ibland.

TV o soffan låter perfekt ;)

Kram!

Annika sa...

sådär kan det vara ibland. Säger som Lotta, koppla av bloggandet och ta tag i det sedan då mer tid finnes.
Ha en fin helg!
Stora kramar!

Camilla sa...

Lotta & Annika:

Tack tjejer!
Är, förhoppningsvis, inne på sista dagen av att jobba 14 dagar i rad. Jag är rätt sliten nu och väldigt trött.
Jag kommer att återkomma med förnyade krafter så snart jag inte känner mig som en sömngångare:)

Kram

Sahra sa...

Så kan det vara ibland. Ibland har man lust, ork och inspiration och ibland försvinner den. Bloggen ska inte kännas som ett tvång, den ska vara lustfylld. Så skriv när du känner för det. Kram

Camilla sa...

Sahra:

Tack snälla du.
Lusten fanns, men inte orken. Vem har lust att läsa om hur trött jag är?;)

Kram