tisdag 10 april 2012

Vaddå påsk?

Jaha, påsken försvann i ett dammoln. Eller ja, kanske inte riktigt. Men jag har jobbat hela helgen. SÅ någon påskmiddag blev det inte här. Istället fick jag för mig att marinera kyckingfilé i teriyakimarinad och steka den sedan. Det är gott. Men himmel, vad man får städa efteråt. Eländet skvätte ju över halva köket. Spisen såg ut som om den aldrig sett en trasa och små prickar överallt.
Fast det var det förbaske mig värt.

I söndags var det dags att åka till mamma för födelsedagsmiddag. Väldigt gott som vanligt. Och precis som alltid blev jag väldigt mätt. Men det var skönt att åka dit och äta för jag var ju nästan utsvulten. Magen bara knorrade och skrek. Men sånt vet mamma hur man råder bot på:)

Vädret här har varit ganska ok hela helgen. Men idag regnar det minsann. Typiskt. Så i eftermiddag vet jag ju vad som väntar när jag kommer till pållen. En lerhög på fyra ben. Han har en förmåga att rulla sig flera varv, och särskilt när det regnar ute. Ibland har han till och med lera ända in i öronen!!

Nehej, gott folk dags att snart dra iväg på jobb.

Ha en bra dag.

Tjing Tjing

4 kommentarer:

Annika sa...

Ja, nu är den över.
Jag firade ingenting. Åt inte ens ett godisägg.
Bryr mig inte.
Dessutom var vi ju på resande fot.

Visst jobbade du på kryssningsbåt ett tag då du var yngre?
Kan du inte berätta lite om det. DET skulle jag verkligen gilla!

Stor kram!!

Camilla sa...

Annika:
Lite påskgodis fick jag i mig. Det gick liksom inte att motstå;)

Javisst jobbade jag på ett kryssningsfartyg i 6 mån för längesedan. Det ska jag definitivt skriva ett inlägg om. Eller flera kanske:)

Kram

Charlie sa ... sa...

Jag fick en alldeles lagom dos påsk i Sverige. Bäst var nog mest känslan, blommorna, solen som killade i nacken. Sitta ute med en kopp kaffe.
Vara tillsammans.

Sånt.


Nu ska jag iväg till jobbet - nu drar det igång igen!

Kram

Annika sa...

JA, det MÅSTE du!!
Berätta!!
Rederi, vad du gjorde. RUBBET!!!
KUUUL!!!
Kram!!

Love it!!!