onsdag 16 december 2009

Vaccination & snöstorm

Nu är jag vaccinerad mot den fruktade svininfluensan. Var ju mer eller mindre tvungen för att slippa dagliga påtryckningar av den ömma modern. Vem orkar med daglig övertalning någon längre tid?? Så för att slippa höra om eländet så bestämde jag mig för att hänga med henne idag för vaccinering. Vi var inte ensamma kan jag meddela. Vi fick köa i två timmar! I en kö som en del mindre hyfsade pensionärer slank före i. Jag var mer eller mindre svimfärdig när det var min tur. Gillar ju verkligen heller inte sprutor så in/ut är det jag verkligen föredrar, inte att stå i en kö som rör sig långsammare än en sköldpadda. Men nu är det gjort och mamsen kommer inte att säga ett pip mer om detta. Skönt.

Snön fortsätter att vräka ner. Och nu har det börjat blåsa som tusan också. Ingen höjdpunkt att vara ute på vägarna. Snön yr värre än värst och sikten blir ju mer eller mindre obefintlig när man befinner sig i ett fordon med fyra hjul. Då är det skönt att sitta här inne i min lilla igloo. Ja, det känns nästan så när snön lägger sig på mina takfönster. Men mysigt blir det:)
Detta väderfenomen ska tydligen fortsätta hela natten och även under morgondagen. Får väl se hur mycket det blir, men de pratas om ca 20 cm. Sen blir det väl som vanligt, kallt och snorhalt med andra ord. Då blir ju akuten helt överhopad med folk som har ramlat och brutit både armar och ben. Ja, de lär ju inte vara arbetslösa när superhalkan väl slår till. För det brukar den ju alltid göra, förr eller senare.

Snart dags för snarkofagen. Ska bara prata lite till med älsklingen innan det är dags för John Blund att strö lite sömn i mina ögon.

God natt

Inga kommentarer: