lördag 12 december 2009

Det snöar!

Tittade precis ut genom fönstret och det snöar nu. Vi får väl se om det håller i sig. Men väderfolket pratar om att det ska bli kallare nästa vecka. Och det pratas faktiskt om att hela landet kan få snö till jul. Det vore ju faktiskt på tiden.

Snöandet ger ju iallafall lite julstämmning, även om det nu bara är för en stund. Passar bra för idag ska jag sätta upp mitt julpynt och baka lussekatter.

Var och handlade julstjärnor och alla ingredienser till baket igår. Men russinen var inte helt lätta att hitta kan jag meddela.
På ett ställe i affären hade de placerat glögg, nötter och det som hör glöggen till. Tror ni att någon hade tänkt ett steg till och placerat russinen där också? Nej då, de hade någon smart person placerat någon helt annanstans. Men hallå, russin är väl också ett tillbehör till glöggen?!
Själv fick jag springa runt butikseländet sisådär 4 varv innan jag äntligen lokaliserade de små skrumpna vindruvorna. Vid det laget var jag nästan svimfärdig av hunger.

Nu är det dags att hoppa in i duschen och sedan ta tag i dagens projekt.

Tjingeling

Inga kommentarer: