söndag 6 december 2009

Uppdatering av gårdagens inlägg

Igår skrev jag ju bl a om Anna Anka. Idag traskade jag iväg för att köpa Aftonbladet och döm om min förvåning när framsidan hade en rubrik som löd " Anna Anka lämnad - Paul begär skilsmässa".
Här gick det minsann undan i svängarna må jag säga.
Undrar vad hon ska försörja sig på nu? Aftonbladet har ju anlitat henne för någon slags julkalender. Har själv inte sett denna och har inga som helst planer på det heller. Men den är ju redan fix och färdig så nu får hon väl skaffa sig något annat att sätta tänderna i. Men å andra sidan behöver hon nog inte oroa sig alltför mycket för sin försörjning, det fixar nog ett saftigt underhåll från herr Anka.
Jag har faktiskt svårt att tycka synd om henne för jag anser att hon saknar ödmjukhet och empati. What goes around comes around. Man kan inte behandla folk som skräp och tro att man kommer undan med det ur länge som helst.

Själv har jag det skönt tillsammans med min tillfälliga inneboende, Bella. Just nu sover hon på mina fötter. Bra fotvärmare måste jag säga.
Nu är det snart dags för dagens sista runda. Mysigt att vandra ute och se alla ljusstakar och stjärnor som folk har i sina fönster. Bella traskar glatt på medan jag försöker att hålla jämna steg, vilket i princip aldrig sker.

Imorgon är ny vecka och nu ska jag verkligen ta mig i kragen och blogga varje dag. Skärpning!
Men så kan det bli när folk i omgivningen inte mår så bra och tankarna finns någon annanstans.

Tjingeling

Inga kommentarer: