tisdag 15 december 2009

Nu har den kommit!

Ja, snön alltså. Det formligen vräker ner och hela stan har svepts in i vitt. Helt underbart! Så Annika du kan nog vara lugn för att det fortfarande finns snö när ni kommer till Sverige. Nu har julkänslan slagit till med full kraft här.

Mamma och jag har spenderat hela eftermiddagen ute i butikerna. Mycket att bära blev det, men nu är ialla fall mamma klar med sina inköp. Jag måste nog kolla in lite vad jag har köpt och vad som saknas.
En vända till Ikea hann vi också med och där fyndade jag en julbock i halm för halva priset. Nu står den här hemma och förgyller en liten plats.

Nu har jag tänt alla ljus här hemma och kvällen ska bara spenderas i soffan. Jag ska titta på Sommarpratarna som går på SVT1. Det är en liten pärla till program tycker jag.

Dags för lite mat och pepparkakor med julmust till efterrätt.

Tjingeling för nu

2 kommentarer:

My Sweet Valentine sa...

Gud vad jag ar avis! Jag vill ocksa ha sno—NU.

Ha en harlig jul!
Kram,
Anna

Camilla sa...

Anna:

Åker ni till Sverige över jul? I så fall kanske ni har tur att det är kvar :)
Det är verkligen jättemysigt.

Ha en riktigt god jul.
Kram