måndag 14 december 2009

Jag vann!

Jag vann faktiskt i vykortslotteriet. Syrran med make var i Indien på semester för ett tag sedan och i förra veckan fick jag vykort. Tydligen är det bara jag och hennes jobb som fått något vykort. Enligt deras guide så är det bara ungefär var 10:e vykort som kommer fram. Jag måste ha haft en väldig tur, men någon ska ju ha det :)

Idag har bästa vännen K och Bella (vovven) varit här. Vi käkade lunch, ja inte Bella. Men hon försökte å andra sidan att sno åt sig resterna av den bakade potatisen med gubbröra som K haft med sig. Efter att ha intagit lite energi så gav vi oss ut på en promenix in till stan. Kallt som sjutton var det med inslag av lite yrsnö, men det var skönt att traska runt lite.
Vi passade på att slinka in på ett konditori och köpa med oss varsinn bakelse hem. Det var längesedan jag åt så det var verkligen gott. Tyvärr kan jag inte meddela vad det var eftersom tjejn bakom disken inte hade en aning om vad det var hon sålde. Ok, hon var ny men det skulle kanske inte skada om man har liiiite pejl på läget.
Hursomhelst så var den väldigt god.

Nej, nu ska jag käka pepparkakor med ädelost på och skriva alla mina julkort.

Tjingeling

2 kommentarer:

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Haha, vykortslotteriet... ;)
Och märkligt att tjejen inte viste vad det var för bakelse, var det napoleon bakelse kanske? Det skulle jag gärna villja ha nu! ;)
Pepparkakor med ädelost på, det låter gott, önskar bara jag hade lite ost kvar.
Ha en fin dag!
Xini Björnmamman

Camilla sa...

Hej Xini Björnmamman & välkommen hit till mitt lilla hörn i bloggvärlden!

Bakelsen var inte Napoleon, men det spelade ingen roll för den var jättegod med någon moussefyllning. Men lite märkligt att hon inte visste. Jag har också jobbat på bageri & det gäller ju att veta vad man säljer.
Pepparkakor med ädelost är vansinnigt gott. Det måste du prova om du inte gjort det.

Nu måste jag in och spana på din blogg.
Ha det gott.