söndag 13 december 2009

Lucia


För mig känns Lucia som startskottet på julen. Nu är det ju bara 11 dagar kvar tills tomten kommer. Och ja, jag har varit helt otroligt snäll precis hela året så jag förväntar mig en massa paket från tomten :)
Tyvärr missade jag Lucian på SVT i morse. De brukar ju sända det så himla tidigt och vid den tidpunkten sussade jag som bäst. Men jag har ialla fall lyckats se en lucia på TV idag. Det blir nog fler vad dagen lider, kanske.
Vädret är som vanligt grått och trist. Snön som föll igår blev det inget med. Det enda som hände med det var att det framåt kvällen frös på och blev halt. Precis normalt med andra ord.
Så idag ska jag tända en massa ljus härinne och sätta mig och skriva en hel hög med julkort. Och äta lussekatter för glatta livet. Ska nog trycka i mig ett gäng med pepparkakor också, lika bra att vara på hugget nu så att inte snällhetsfaktorn går helt förlorad :)
Ha en bra och avkopplande dag.
Tjingeling

2 kommentarer:

Taina sa...

Visst är det så att Lucia är det riktiga startskottet. Då ÄR det nära. Lite stressigt att hinna med alla julklappar i år dock.

Vi hade ju Lucia IRL och det var stämningsfullt. Hade givetvis velat se svt´s sändning men datorn fick "hosta" .

Jag tror jag ska knapra på några pepparkakor jag med :D

Kram

Camilla sa...

Taina:
Julklappar är ett alltid ett stressmoment tycker jag. Särskilt till min syster, hon är väldigt svår att köpa till.

Synd att datorn fick spel. Jag såg inte heller Lucia på SVT & det är synd för de har ju bäst lucia. På 4:an var det nån kör som gol i alla möjliga stämmor samtidigt. Nja, inte riktigt min stil kanske.
Men vad mysigt med lucia IRL, det var ett tag sedan jag såg det. Senast var när jag pluggade för nga år sen. Det är ju helt klart bäst.

Kram