torsdag 26 januari 2012

Bildinlägg nr 2

Jag tänkte fortsätta med bilderna som jag började med häromdagen. Ja, det är väl inte så mycket att orda om utan det är väl bara att sätta igång.


På skridskobanan vid granen på Rockefeller Plaza var det inte bara en massa skridskoåkare av varierande duktighetsgrad, även självaste tomten for runt med skägget fladdrande. Fast det är klart han är ju van vid de mest udda transportmedel.


Dessa härliga filurer stod utplacerade runt omkring och övervakade skridskoåkarna, och alla andra som vandrade runt och tittade. Stora var de minsann.


Givetvis sitter det en stjärna i toppen på granen och den är tillverad av Swarkowski. Och som ni ser är det ju ingen dålig skapelse som sitter där i toppen.  Med sina 2,5 meter i diameter och med en vikt av 250 kg(!) är det kanske inte direkt någon risk att den stjäls. För vad skulle man göra med den?

Jag var ju inte direkt superimponerad av butikernas julskyltning, som jag faktiskt tycker är bättre här hemma. Men däremot tyckte jag att husdekorationerna var väldigt mycket finare.


Så här såg det ut hos Cartier.


Fendi körde en annan stil som liknade istappar.


Och Tommy Hilfiger klämde till med en gigantisk rosett. Vilket jobb att få upp dessa fasad dekorationer!


Sist men absolut inte minst har vi julkransen på Trump Tower. Ingen dålig julkrans som Donald suttit och knåpat ihop till sitt hus:) I detta sammanhang så känns vår som en fis i rymden;)


Det får avsluta dagens bildbomb. Men det kommer mera:) Så håll ut.

Tjingeling

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh! Så fina! Nu drabbades jag av längtan.

Annika sa...

KUL att se!
Ja, just runt Rockefeller finns alla de där klassiska julskyltningarna!
Alltid kul att se det hela.
Jag tycker att er krans också är jättefin, så det så!!
Skulle hellre ha den än trumpens!!
Kram!!

Camilla sa...

Anna:
Tack! Jag längtar också tillbaka:)
Kram

Annika:
Det var kul att spana in diverse julskyltningar. Såg inte så mycket tomtar och julgrejer precis, utan det var mycket futuristiskt tyckte jag. Inte min smak riktigt. Jag vill ha tomtar och hela rasket.
Kul att du gillade vår krans:) Donalds var väl kanske liiite mycket. Den hade väl täckt halva vår husfasad typ.
Kram

Stef sa...

Vilka trevliga bilder! Helt fantastiska juldekorationer! :) kramar

Charlie sa ... sa...

New York christmas!

Love!


Kul, mera!

Kram