söndag 22 januari 2012

Det snöar..ordentligt

Oj oj, vilket ruskväder det är! Snön vräker ner och det blåser värre än värst. Här uppe under takåsen tjuter och skramlar det som sjutton. Så det är bara att krypa ner under en filt med en mugg kaffe och spana lite på TV. Visserligen är det mest skräp så det är inte en omöjlighet att det blir lite läsning också. Just nu är det Avig Maria av Mia Skäringer som jag läser. Jag gillar henne. Det är rakt på, typ. Så för er som gillade hennes förra bok eller som såg föreställningen Dyngkåt och hur helig som helst kommer nog att gilla denna också.


Det får blir årets första boktips från mig. Fler kommer säkert att följa för jag har en liten hög med böcker som ligger på nattygsbordet här hemma.

Ett program som jag definitivt ska se ikväll är Frozen Planet. Och ikväll är det hösten som det handlar om. Jag tycker att BBC gör de absolut bästa naturprogrammen, och denna serien är inget undantag.

Men nu är det dags att ladda kaffebryggaren så att jag håller mig vaken och inte somnar framför TVn som vanligt.

Tjingeling

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag har ocksdå en hög med böcker som väntar på mig. Att läsa är en skön avkoppling.

Hoppas att du får en fin måndag

anna of sweden sa...

Godmorgon! Utmaning på min blogg idag! :)

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag har alltid läst mycket, men på senare år har det blivit mindre. Har nu tänkt att det ska bli ändring på det:)

Hoppa du får en bra dag också:)

Anna:
Trevligt!! Den måste jag genast anta:)
Kram