måndag 23 januari 2012

Snö, halka o dåliga bilförare

Ny dag, ny vecka och fortsatt snöande. Ja, nu ikväll har det visserligen slutat men istället sjunker nu temperaturen. På Ölandsbron är det visst snorhalt och här i stan får man också ta det lugnt om man inte vill snurra runt eller glida in i någon annan.
Sånt vill man ju verkligen inte vara med om. Å andra sidan kan man få en bil i sidan här på min parkering utan halt underlag då en nyinflyttad äldre man är helt urkass på att parkera. Jag fattar ärligt talat inte hur människan bär sig åt. Häromdagen hade han nästan kört in i sidan på min bil. SOm tur var hade han "missat" med 15 cm. Varför han hade ställt ssig så in bänken nära fattar jag inte när han hade 20 meter att stå på. Jag kände mig enbart lättad att han inte brakat in i sidan på min bil.

Ikväll blir det dags att hugga in på en ny bok innan det blir dags att slå igen korpgluggarna. Niceville är boken som står härnäst på listan och som både syrran och mamma har rekommenderat varmt. Det blir spännande att se om den lever upp till förväntningarna.

Tjingeling

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Ja ny vecka!

Snö här med men just nu regnar det och allt försvinner. Jag ska krypa isäng i tid. Läsning här med!

Kram