tisdag 24 januari 2012

Utmaning från Anna

Jag har fått en utmaning från Anna. Verkligen roligt för mig som gillar listor, så den måste jag självklart anta.
Nu kör vi:)

Vad gjorde du för tio år sedan?

Då flyttade jag tillbaka till Sverige efter att ha bott på Irland några år. Och så började jag plugga på Komvux för att komplettera det som behövdes för att kunna söka in till högkskolan. Ett nytt kapitel började i livet.

Vad gjorde du för ett år sedan?

Skottade snö:) Och ungefär detsamma som idag.

Fem snacks du gillar?

Lay's BBQ chips
Chilinötter
Japanmix
Ölkorvsbricka
Ostbricka

Fem sånger du kan texten till.

Ojdå. Kommer inte på några sådär på raka arm precis. Men några julsånger o snapsvisor, plus en massa låtar som jag kan sjunga när jag hör dem på radio.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.

Köpa eller bygga ett fint hus.
Ge min familjen lite pengar, främst mamma.
Resa till alla ställen som jag vill se
Ha en brakfest för alla som jag känner
Skänka en bra slant till både Hjärt-och Lungfonden samt till ett barnhem någonstans

Fem dåliga vanor

Kan inte ha godis eller snacks hemma utan att käka upp allt i hysterisk fart.
Vissa tråkiga saker har jag en förmåga att skjuta upp, som att stryka.
Somnar allt som oftast framför TV'n. Är nog rätt hopplös när det gäller det.
Kan vara envis. Visserligen kan detta i vissa fall vara väldigt bra, men inte alltid.


Fem saker du gillar att göra

Rida och pyssla med Riiskas
Läsa
Umgås med vänner
Shoppa
Diskutera världshändelser


Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa

En sån där onepiece. Fruktansvärt fult.
Näbbstövlar.
Katt eftersom det aldrig skulle funka att ha kliande ögon
Robotdammsugare
Presenter som jag själv inte gillar


Fem favoritleksaker

TV, bil och dator är väl inte direkt leksaker, men de får hänga med här
Pojus, min gröna favorithund som jag hade när jag var lite och som jag fortfarande har kvar.
Min kamera

Fem personer jag vill se göra den här utmaningen

Alla som vill skickar jag den till. Spännande att läsa.
Annars vore det kul att läsa kronprinsessan Victorias svar eller Donald Trumps:)

4 kommentarer:

Annika sa...

Jappl listor gillas. Alltid!
SÅ kul att läsa.
Jag ska göra min imorrn, hade jag tänkt.
Nej du onepiece är nog det fulaste som finns. Among others...
Kramar!

Camilla sa...

Annika:
Javisst är de roliga. Både att läsa och svara på.

Den som kom på onepiece måste ha fått en härdsmälta i hjärnkontoret för något fulare får man verkligen leta efter. Folk ser ju ut som Teletubbies när de vandrar runt i dessa skapelser.
Kram

Charlie sa ... sa...

Jag jobbar på min lista ;)

Tycker om din!

Kramar

Camilla sa...

Lotta:
Tack:) Ju mer jag funderar på den nu så kommer jag på fler grejer. Knasigt värre.
Det blir spännande att läsa din när den är klar.
Kram