onsdag 25 januari 2012

Just nu känns det som om jag bor i en byggarbetsplats eftersom de renoverar två lägenheter i mitt hus, varav den ena och största är under mig. Jag undrar om de bygger om hela lägenheten för de borrar så att jag håller på att bli galen.

Idag ska jag hämta min systerdotter efter skolan och sedan ska hon vara här tills hennes pappa kommer och hämtar henne efter jobbet. Det blir mysigt. Hon är ju stora tjejen nu och går i första klass. Så det är väl någon läxa som vi får fixa innan hon ska åka hem. Det blir nog bra. Men nu till något helt annat.

Eftersom jag inte hade fått med mig sladden till kameran när jag panikpackade inför resan till USA så blev det ju inga bilder här på bloggen. Så jag får väl ta igen det nu tänkte jag.
Är ju ingen direkt bra fotograf som många andra, men det får ni ta:)


Flygresan bjöd på mest mulet väder. Men när vi flög över Island och Grönland så lättade molnen. Lite svårt att se, jag vet, eftersom jag satt på solsidan.
Det kändes magiskt att se dessa båda öar med snö, is och höga berg.


Den snälla Annika hade lovat mig att några skrangliga granar skulle jag inte kunna få tag i. Och det var helt rätt. Med stor omsorg valde jag ut denna skapelse. Inte världens bästa skärpa, men ser ju att den är tät åtminstone:) Det var jag som var ansvarig för julgranens väl och ve. Och jag måste säga att jag var väldigt nöjd med granens kvalitet. Knappt ett enda barr ramlade av. Ja, förutom då jag kröp in under den för att vattna då. Inte mycket vatten drack den heller.


En tur till Manhattan stod på schemat för att kolla in juldekorationerna. Massor med trafik och folk. Inte så konstigt kanske då vi åkte in en lördag. Hur smart var det på en skala?


De här fräsiga sjöjungfrur hittade jag i ett skyltfönster. Jag hade nästan kunnat tänka mig att ha en sådan hemma, på rätt ställe.



Som en magnet drogs jag och Tom, mest jag kanske, till Rockefeller Plaza. Granen var ju det som hägrade. Men du milde vad folk! Det var helt fullsmockat och ganska svårt att fotografera i trängseln. Men jag tycker att jag fick en ganska bra bild på granen.

Tyvärr hinner jag inte lägga in fler bilder just nu, men ni kan vara lugna för det kommer fler under veckan:)

Tjingeling

5 kommentarer:

Annika sa...

Fina Bilder!
OCh ja, det är LÄCKERT att flyga över Grönland, och sen in över norra Kanada. Landskapet är så dramatiskt.
HAHA, ja jag sa ju det om julgranarna. DET går inte att hitta en FUL. De finns inte...
Ja, Rockefeller är verkligen en plats där folk trängs.
Mer Bilder vill jag se från din resa!!!!
Kram!!!

Camilla sa...

Annika:
Tackar! Är ju inte sån duktig fotograf som du:)
Ja, det var verkligen häftigt att se alla isberg som fanns i Ishavet. Jag gillar det dramatiska.
Ja, det fanns ju inga fula julgranar. Tog det säkra för det osäkra och valde med omsorg ändå:)
Mer bilder kommer imorgon.
Kram

Charlie sa ... sa...

Jättefina bilder, roligt att du delar med dig. Vill se flera ;)

Fula granar finns nästan inte här...er var riktigt tät och välformad!

kram

Camilla sa...

Lotta:
Tack! Kul att du gillar dem. Jag är inte så bra på att fota, men tycker att det är ganska kul. Det kommer mera:)

Du skulle ha sett granen när den kom hem. Jag fick ju hänga i grenarna för att de skulle veckla ut sig. Och det gav tydligen resultat. Jag var mkt nöjd:)
Kram

mammaxtre sa...

Åh, till NY måste jag bara åka igen. Gärna många gånger.

Ha det gott