fredag 31 januari 2014

Förkylning på G, igen

Äntligen fredag säger jag bara.

Det har snöat mer eller mindre konstant sedan i måndags. Och som grädde på moset denna evinnerliga blåst. Så ibland har det faktiskt varit svårt att veta om det snöar eller om snön bara viner omkring. Idag är det riktigt besvärligt eftersom det kommit både snöblandat regn och sedan snö ovanpå härligheten. Det är med andra ord superhalt ute på vissa ställen. Här i stan är det väldigt moddigt och bilen for mer på tvären än rakt fram på vägen hem. I de lägena måste jag säga att jag avskyr alla rondeller som de roar sig med att bygga på nästan varenda vägsträcka i den här stan.
Pållen har blivit omhändertagen av en kompis idag så jag slipper att ta mig över till Öland. Skönt det eftersom det verkar vara ännu värre där än här. Det är otäckt med de där snödreven som bildas där. Ena sekunden är det ingen snö för att i nästa vara en snövall på vägen som är upp till 1 meter hög.

Idag känner jag mig inte så bra, jag tror att den där eländiga förkylningen är på väg tillbaka igen. Det gör ont i bihålorna, ja i hela ansiktet faktiskt och det kliar som sjutton i halsen. Jag känner mig bara risig så det är skönt att jag är ledig i helgen så att jag kan kurera mig. Ska bara ta det lugnt och hoppas att jag mår bättre igen nästa vecka.
Att bara ligga i soffan läsa en bok och titta lite på TV verkar som ett bra sätt för kroppen att återhämta sig. Och te till det. Plus givetvis en hel drös med tända ljus.

Dags för mig att lägga mig ner en stund känner jag.

Inga kommentarer: