måndag 27 januari 2014

Bitande kallt

Det är helt vitt ute nu, men just nu är det uppehåll i snöandet. Vinden är så himla kall att det känns som om den går rakt igenom mig. Fy sjutton, vad kallt det är! Det känns som om vi hamnat i en istid. Prognosen säger att det ska komma mer snö och att blåsandet ska fortsätta.
Efter gårdagens skottande somnade jag som en sten och sov väldigt gott. Så skönt att vakna upp och känna mig utvilad. För att mota bort känslan av kyla har jag dragit igång en hel massa ljus och det kommer att brinna hela dagen, den saken är säker. Tur att jag köpte 200 värmeljus på Ikea sist jag var där. Det behövs. Min lägenhet är visserligen varm, men när det blåser ute så känns den kyligare här under tacknocken.

Planen för dagen är att plocka lite här hemma, titta på film och ta fram symaskinen. Jag ska ju givetvis använda den också :) Jag har två längder som är mammas som jag ska lägga upp och det är helt klart dags för det nu så att hon kan få upp dem.
En bra dag för att bara stanna inne och göra lite av varje. Fast jag får nog ge mig ut på en liten tur trots allt för det börjar bli tomt med grejer i kylskåpet.

Nej, nu är det väl dags att dra igång så att inte dagen bara rinner iväg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Det är så isande, bitande kallt här också!
Oj oj, det rikigt gör ont.
OCH än värre var det då vi var i NYC. Tror inte jag har frusit så mkt som jag gjorde där ngnsin förr. Det är kallare hos mig, -14 nu. men i NYC var det så rått och blåsigt o isande.
Inte kul.
Jaja, det är ju vinter så…
Men en mkt kall sådan.
Kramar

Camilla sa...

Annika:

Som tur är så vi inte sådana temperature, men det är nu ca -5 grader och så blåser det hela tiden, så kyleffekten är nog samma temp som ni har.
Snöar gör det mest hela tiden. Och på Öland blir det alltid problem. Och jag åker ju dit minst 4 ggr I veckan. Igår var det inte kul alls med massor av snödrev.

Kram