fredag 24 januari 2014

Filmtips o lite annat

Jag kollade på en film idag som jag var lite nyfiken på eftersom den blivit så uppmärksammad och huvudrollsinnehavaren även förärades med en guldbagge häromdagen.


En film som handlade om hennes genombrott men även om hennes trassliga privatliv. En väldigt bra film tycker jag. Så har ni inte sett den men ändå är nyfikna, se den.

Kallt är det här, men vi har väldigt lite snö. Ja, i princip ingen alls även om det kom ett litet lager av den vita varan idag. Jag är glad för det kan jag säga. Efter flera hårda, långa vintrar så längtar jag inte efter någon snö precis. Så länge det håller sig torrt så är jag nöjd. Och den där kylan är väl egentligen inte så farlig, men det känns kallt. Särskilt när det blåser.

Imorgon är jag ledig och då ska jag dra iväg och shoppa lite till pållen. Det blir inga stora, dyra grejer. Ska köpa karborreband, av lite bredare sort, som jag ska sy fast på hans täcke som just nu ligger i badrummet och luktar. Imorgon flyttar det tillbaka dit det hör hemma.
Och så ska jag hem till mamma en sväng och hjälpa henne med några saker.

Jag gillar inte kyla något vidare för min hud blir snustorr. Och av någon märklig anledning så är armbågarna värst. Inte skönt alls. Undrar varför det blir torrt just där av alla ställen. Någon som har ett bra tips på hur man fixar snustorra armbågar?

Nu ska jag lägga mig och läsa lite innan det är dags att sova för att vara redo för en ny dag. Förhoppningsvis så kommer jag att sova lite längre imorgon. Som det kommer att inträffa ;)

God natt

Inga kommentarer: