måndag 14 oktober 2013

Ny vecka och kanske Ullared nästa vecka

Ny vecka och vad som ligger framför mig vet jag bara delvis. Hoppas att det blir en bra vecka. Visserligen har något tråkigt att delge en av mina medarbetare, men det blir nog bra i slutänden hoppas jag. Oh well, det var inte mitt beslut. Jag bara var tvungen att meddela den tråkiga nyheten. Sånt är livet som chef ibland. Det är inte alltid kul.
Men färgerna är fina ute nu.

Hos mig har det flyttat in två flugor. Envisa små rackare som surrar runt mest hela tiden. Jag önskar att de kunde ta och flytta någon annanstans eller bara gå i vinterdvala, eller vad nu flugor gör på vintern. Jag har försökt att slå ihjäl dem men de är snabba som tusan. Jag kommer att vinna i längden :)

Nu kör en ny jobbvecka igång och halva veckan jobbar jag natt. Ledig på onsdag så att jag hinner stöka undan det som behövs innan jag kör igång med det. För sedan blir det mest att sova och rida.

Nästa vecka drar jag och två vänner iväg till Ullared för en massa shopping. Jag ska köpa en hel del julklappar. Jag har skrivit en lista redan för detta ändamål. Förra året blev det några bra fynd för mig. Men i år ska jag satsa mer på julklappar. Hoppas att vår andra vän kan hänga med. Det vore superkul eftersom vi tre verkligen trivs ihop.

Har skrivit ihop en lista på saker som måste vara färdiga innan Tom kommer hit. Jag måste säga att  jag är en hopplös person som gillar att göra listor. Jag avskyr att inte vara förbredd. Jag måste baka lussekatter eftersom han gillar den, men pepparkakor köper jag faktiskt. Jag vet att mamma & Alice (systerdotten) brukar baka pepparkakor ihop så därför så köpte jag en pepparkaksform som har Musseform när vi var på Magic Kingdom (Disney World). De blir nog superfina.

Jag har fortfarande inte lagt in alla mina foton i datorn än, men ni ska få se dem. Kanske inte alla 600 men några.

Jag hoppas att jag kan ta några riktigt fina foton innan det fina den här hösten försvinner, för den är verkligen fin.

Igår insåg jag vilket fint verktyg Facebook verkligen är, när en gammal kollega hittade mig och att jag kunde hitta fler gamla kollegor. Underbart!

Dags att börja sortera saker. Trist, men absolut nödvändigt.

Ha en bra dag/kväll

Tjingrling.

Inga kommentarer: