måndag 21 oktober 2013

Jag har bara regn hos mig

Ja, det är verkligen så. Det har regnat i ett par dagar nu, men idag är det inget sådant där microregn utan sådant som hörs ni vet.
Jag ska verkligen inte klaga då det knappt har regnat något alls på hela året. Någon gång måste det ju komma ner väta också, det kan ju inte bara vara fint. Idag har jag faktiskt inget emot att det regnar, alls eftersom jag ska ägna mig åt att tvätta och bara vila efter fyra nätters jobb. Då passar regn faktiskt ganska bra. Bara tända en massa ljus och mysa.
Jag gillar ju inte regn eftersom jag mer eller mindre blev regntraumatiserad efter min 3-åriga sejour på Irland. Jag fick nog av det där.

Mardrömmen för mamman och den där flickan som blev kidnappad av sin pappa fick ett lyckligt slut. Han gick själv till polisen och flickan kom tillrätta. Vad skönt!
De hade lyckats snika över bron, förmodligen innan polisen kom dit med en bil, och åkt till Norrköping.
Nu är hon hemma i säkert förvar igen. Hoppas att allt ordnar upp sig för dem nu.

Häromnatten kollade jag på den nya serien på TV3, Blacklist. Jädrans, vad bra den var! Hoppas att jag nu inte glömmer av vilka dagar den går så att jag inte missar något avsnitt. En serie helt i min smak, full fart från start. Har ni inte sett den så kolla in den säger jag bara. Första avsnittet finns på TV3 Play.

Nu blir det för mycket spring till tvättstugan så nu avslutar jag här.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad skönt att det där dramat löste sig odramatiskt.
Bra.
Regn gillar jag. Ja, jättemkt. Men det beror säkert på att vi ofta har så fint väder.
Men jag tycker regn är mkt mkt mysigt.
Förstår dock att åren på Irland gjorde sitt för dig :-)
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Det var verkligen en lättnad för alla att dramat löste sig på ett sådant sätt.

Regn kan vara mysigt, ibland. Men inte i flera dagar. Bara jag slipper gå ut när det regnar så är det rätt ok. Men sån tur har jag sällan :)

Kram