lördag 19 oktober 2013

Mardöm och svullna fötter

Jag vet faktiskt inte riktigt vad som händer. Mer än att jag just nu jobbar natt.
Har börjat skriva på x antal inlägg och sedan har de bara blivit ratade och hamnat i papperskorgen. Känns lite som om jag inte har något vettigt att skriva om. Kanske beroende på att jag mest jobbar, sover och rider just nu. Men nu ska jag försöka få till ett som blir publicerat. Som vanligt hoppar jag friskt mellan olika saker.

De bilder som jag tog när jag var iväg har jag inte hunnit föra över på datorn ännu, men de kommer det lovar jag.

Igår hände det som man bara läser om i tidningar, men som helt plötsligt kom otäckt nära. En 13-årig tjej blev bortförd av sin pappa på Öland. Utanför skolan tvingade han och några andra personer tydligen in henne i en bil. Vilken mardröm det måste vara, både för flickan och hennes mamma.
Sedan undrar jag hur hennes pappa tänker. Jag menar, det finns bara två sätt att ta sig från Öland. Antingen via bron, där polisen har stått posterad sedan detta hände, eller med båt.
Jag hoppas att det hela får ett odramatiskt och lyckligt slut.

I natt är det riktigt kallt. Nästan -5 grader. Rena, rama vintertemperaturen. Tur att det är varmt och skönt inne.

När jag jobbar natt så drabbas jag av olika saker. Ibland har jag väldigt svårt att sova på dagen. Jag kan vakna en gång i timmen eller så. Vansinnigt irriterande när jag vet att jag förmodligen kommer att drabbas av huvudvärk under natten. Svidande ögon är ett annat fenomen som kan uppstå på morgonkulan. Då ser jag oftast ut som en albino = knallröda ögon som svider som om någon slängt ett helt paket salt i varje öga. Mysigt värre.
Eller så är det fenomenet som jag nu har, svullen mage och fötter som mest likar de som tillhör en elefant. Så nu ska jag slänga upp dem på en stol och hoppas att svullnaden går ner samtidigt som jag antingen läser några sidor i boken som jag läser eller kolla på TV, eller  kanske både och samtidigt.
Om tre timmar slutar jag och om fyra hoppas jag sova som en sten.

Ha en skön helg.

Tjingeling

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Det där med att jobba natt, det skulle jag aldrig klara av.

Trist för barnen som fick lov till att uppleva det där bortförandet av flickan, och mamman förstås. Usch så mycket trist som händer och sker var dag.

Ha en fin söndag

Charlie sa ... sa...

Hej! Vilken härlig resa du hade och så mycket ni hann med här i USA! Och inte hann vi ses heller ;)

Så roligt att Tom kommer till Lucia. Jul i Sverige är speciellt, fint att ni firar ihop!

KRAM
Lotta

Annika sa...

Usch för det där bortförandet. Så otäckt.
Hoppas också att det ska få ett mkt odramatiskt slut.
Jag tror att även jag skulle ha svårt att jobba natt.
Kram