söndag 27 oktober 2013

I väntan på stormen

Nu är hösten här på riktigt. Dagen började med sol men har nu övergått i något slags dis. Det är kallare och blåsigare. Regnar gör det också, till och från. Apropå blåst så ska det visst bli storm natten till tisdag och sedan ska det fortsätta blåsa. Det blir väl som vanligt, att det låter som en flock ylande vargar på taket. Får väl se hur det blir med sömnen den natten.

Igår hände något ganska ovanligt. Strömmen försvann i över en timma. Det blev helt kolsvart och jag var glad över att jag hade tagit en tur till Ikea i fredags för att fylla på ljusförrådet. Annars hade jag fått sitta i mörkret.

Att hösten har anlänt på riktigt märks också i TV-tablåerna. Igår körde Så mycket bättre igång. Alltid lika kul att kolla på. Det blir nog en bra runda den här gången tror jag.
Bonde söker fru går ju också för fullt. Får väl se hur det hela utvecklar sig nu när de har flyttat hem till bönderna.
Försöker att fortsätta titta på Blacklist, men det verkar som om jag får kolla på TV3 play i fortsättningen eftersom jag annars missar varje avsnitt.

Ska hoppa ner i sängen och försöka sova nu. Det blåser ganska hyfsat, men än så länge verkar det hålla sig lugnt på taket, så det ska nog gå bra.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, ni verkar ha en riktig storm på ingående. Hoppas det inte blir lika illa som de säger att det ska bli...
USCH!
Du får titta på Allt för Sverige också. Det är ju så gulligt, och de som deltar är sååå fina.
Håll i hatten NU!!!
Jag ska förresten till IKEA imorrn och köpa massor med ljus.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Ja, det gäller att hålla hårt i allt som är löst.
Jag har sett ett avsnitt av Allt för Sverige. Tydligen har det varit världens bråk mellan de som deltar, detta enligt tidningarna.

Passa på att köpa mycket ljus för det kan man aldrig få för många av.

Kram