fredag 3 augusti 2012

OS och ledig helg

Underbart väder har vi, även om det är lite varmt att jobba. Men sånt får man ta:) Det hade visst regnat inatt, men så länge det är ok under dagtid så klagar jag inte.

OS är ju i full gång och jag följer det mesta. Och några medlajer av silvervalör har det ju blivit hittills. Mest spännande var det nog när Sara Algotsson Osholt vann den allra första i fälttävlan. En liten tåspets på hoven skilde ju mellan guld och silver. Snöpligt minst sagt, men hon var överlycklig för sin silvermedalj. Och det ska hon sannerligen vara. Och Wega, den underbara hästen förtjänar alla morötter i världen.

Nu ikväll kollar jag på simning och friidrott. Therese Alshammar har ju fått diskbråk i nacken men är ändå med och simmar semifinal på 50 meter. Jag håller tummarna att det kommer att gå bra för henne. Det kommer att bli spännande. Nu kör det alldeles strax igång.

Och så följer jag med stor spänning Michel Tornéus i längdhopp. Hoppas att han får till ett riktigt kanonhopp i tävlingen.

Tessan är i final! Hoppas, hoppas att hon nu får vinna ett guld. DET hade varit så himla kul för henne. Imorgon är det final och den kan jag ju inte missa.

För övrigt så är jag ledig hela helgen, för första gången på länge. Och det ska bli skönt. Fast att ligga på latsidan kan jag ju glömma. Imorgon ska jag och en kollega iväg och kika på när en annan kollega gifter sig i Slottskyrkan. Det blir trevligt. Tänkte att jag ska åka till pållen tidigt på förmiddagen och se så att han mår bra.
På söndag kväll ska jag och en kompis iväg och titta på Hjälten från Kalmarsund med bl a Suzanne Reuter och Robert Gustafsson. Det är sista föreställningen så det blir nog bra. Hoppas att vädret håller i sig så att vi slipper regn.
Jag och mamma var på en annan utomhusteater för någon vecka sedan och den var himla bra. Så jag hoppas att vi får skratta mycket.
Lite städning här hemma ska jag också klämma in tänkte jag. Det är behövligt kan jag säga. Det drar ju in så mycket skit när jag har fönstrena öpnna hela tiden.

Nehej, nu är det dags att hämta tvätten. Hade ett berg med tvätt men nu är det rent tack och lov.

Ha det gott.

Tjingeling

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Full rulle ;)

Jag kollar OS...on the coach, halvsovande pga tidsskillnaden!

Ha en fin helg nu, koppla av mellan varven ;)

Kram!