måndag 6 augusti 2012

Guld & teater

Det blir ju en del OS nu på bloggen, men det får ni stå ut med.

Nej, nu måste jag säga att det faktiskt är synd om svenskarna i OS. Små marginaler som inte direkt visar sig vara på deras sida. Som den stackars Michel Tornéus som kom 4:a i längdhopp och missade bronset med en ynka centimeter. Och ännu värre för den där tjejen som tävlade i Triathlon och blev slagen med 9 tusendels sekund! Det är ju så lite att det knappt ens går att mäta. Men nu fick hon ju silver istället. Och det är minsann inte kattskit i ett OS. Men jag hoppas att det där marginalspöket gör en helomvändning nu och håller sig på de svenska tävlandes sida.
Nog om det.
Lite senare: Kanske hjälpte det att jag bara skrev ner om marginalspöket utan att hinna skriva klart. För vad hände? Jo, Sverige fick ju guld i segling. Bra jobbat killar!

Vädret visar sig från sin allra bästa sida idag. Men tyvärr kommer det nog inte att bli så himla mycket tid för att vara ute. Jag måste verkligen ta tag i städningen här hemma. Det hann jag inte med igår då jag fick ta en tur till jobbet på eftermiddagen för att styra upp lite saker.

Jag hann ju förstås inte med all städning heller då det fanns roligare saker att göra. Det får väl bli mer uppstyrt under veckan hoppas jag.

Ikväll var jag och en vän på utomhusteater här i staden. Hjälten från Kalmarsund var det som spelades. Riktigt bra. Tyvärr började det ju att regan lite, men vad gör det när de är väl förberedda och säljer regnponchos. Det var bara att införskaffa två stycken och sedan återgå till att titta på spektaklet som utspelade sig på scenen. De gjorde alla en riktigt bra insats, men roligast var Robert Gustafsson och Suzanne Reuter.

Dags nu att försöka sova gott. Det är rätt så varmt inne och eftersom det reganr så kan jag inte öppna takfönstret vid sängne alltför mycket för då kan den förvandlas till en vattensäng. Och det har jag verkligen ingen lust att vakna till.

Godnatt

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

OS är inte så dumt alls, jag tittar mer än vad jag trodde att jag skulle göra ;)

MARGINAL är ordet. Det är verkligen minimarginaler, mikromarginaler som gäller. En fel rörelse och du kan vara körd.

Spännande. Rapporteringen här blir ju enormt fokuserat på USA och jag måste kolla nättidningar och FB så jag har koll på svenskarna.

Hoppas du får en god natts sömn och att du känner dig lite mer utvilad efter din lediga helg!

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Jag kollar på mycket:) Och SVT paly kör hur mycket som helst. Den är verkligen bra!

Ja, de där marginalerna kan vi faktiskt klara oss utan. De har ju bara varit till svenskarnas nackdel.

Jag var i USA under förra OS och tyckte att det var trist att det bara visades grenar där USA var med. Här visas ju allt. Och det gillar jag. 3 kanaler och SVT play hoppar jag mellan beroende på vad som visas:)

Försöker att komma i säng i vettig tid, men det lyckas sällan så när jag väl sover är jag halvt medvetslös:)

Kram

mammaxtre sa...

Camilla, finns det något tristare än att städa när det är vackert väder,klart det gör, men du fattar :-)

Ha det gott

Camilla sa...

mammaxtre:

Javisst finns det tråkigare saker att göra, men städning när solen skiner och man är ledig är nog ändå i topp 5;)

Ha det gott.
Kram