onsdag 15 augusti 2012

Nedräkning x 2

Ja, det har jag verkligen. Nedräkning x2 alltså. Först står en tur med jobbet till Provenece och den underbara staden Sanary-sur-mer på agendan. Vi åker den den 11:e september, om mindre än en månad alltså. Den 20:e september kommer Tom hit. Fyra dagar efter att jag kommit hem! Så  himla skönt det ska bli. Att kunna leva ett helt normalt liv under en månad!
Min plan är att vi ska åka till Stockholm en helg i slutet av september. Har precis skickat iväg ett sms till en fd jobbarkompis som flyttat dit och jobbar på ett annat hotell. Förhoppningsvis så kan hon fixa ett bra pris på rum till oss. Det vore ju helt kanonbra isåfall.

Jag ska försöka att jobba minsta möjliga när Tom är här, så nu gäller det att ta tag i sådant som behöver göras så att jag slipper det då.




Imorgon kör Ironman igång med någonslags minversion. Gator är avstängda som följd, men värre blir det på lördag då den stora tävlingen går av stapeln. Att åka till Öland då är bara att glömma. Så jag ska nog bara hålla mig hemma och fixa här. Och vänta på en vän som ska komma hit för att byta om inför en födelsedagsfest. Sak nog ut och kolla på några folk som far förbi ändå;)

Dags att fixa lite mat, för magen skriker helt förfärligt.

Tjingeling

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Underbart med dina x 2! Perfekt, äntligen.

Bra nedräkning.

kram!

Camilla sa...

Lotta:

Ja, september blir en ovanligt bra månad känner jag:)

Kram

Annika sa...

VAD kul att Tom ska komma!!
OCH att han stannar i en hel månad. Underbart!!
Roligt med resan till Sthlm.
men först Frankrike för dig.
Yes, life is good :-)
Kramar!!

mammaxtre sa...

Så härligt med nedräkning :-)

Ha det gott

Camilla sa...

Annika:
Ja, det ska bli så himla kul att han kommer! Det var längesedan han var här nu, och längesedan vi träffades. Men det blir ju så när vi båda jobbar, tyvärr.
Jag fick välja mellan nu och jul. Men jag jobbar hela julen. Natt dessutom som det ser ut och då är det bättre han kommer nu.

Life is very good now:)

Kram

mammaxtre:
Ja, nedräkning är helt klart suveränt:)

Kram