lördag 11 augusti 2012

Lite av varje

Lördag igen. Och jag måste säga att veckan var ovanligt seg. Jag har liksom varit en dag före hela tiden. Har känt mig lite lätt förvirrad pga av det och fått fråga varje dag vilken dag det är. Folk måste ju tro att jag har blivit helknäpp.

Den här helgen hoppas jag iallafall att jag får vara ledig HELA helgen utan avbrott. Och för att försöka njuta maximalt så startar jag dagen med att skriva ett inlägg samtidigt som jag lyssnar på ett Sommarprogram från förra året med Jonas Jonasson. Ni vet han som skrev hundraåringen. En rätt festlig typ verkar det som och ett program som jag verkligen kan rekommendera. En kopp kaffe finns också inom räckhåll.

Jag hade visserligen en del planer på lite rensning här hemma, men jag funderar allvarligt på att skippa det mesta av det. Åtminstone på dagen.
För det är stadsfest här i stan. Och det är sista dagen idag så jag ska nog dra in till stadskärnan och  kolla lite. Eftersom vädret är riktigt bra så vore det ju nästan kriminellt att vara inne och stöka när jag istället kan passa på att vara ute. Vem vet hur länge vädret håller i sig.
Bara för en halvtimma sedan så yrade någon vädermänniska om att hösten redan kommit! Men himmel, det är ju bara augusti! Kommer vintern i oktober då eller? Jag hoppas att människan tog lite fel för jag vill minsann ha lite mer av sommaren. Gärna lite varmare om jag får skicka en önskan till väderguden.

Nästa helg blir det mer liv och rörelse här i stan när det är dags för Ironman. Japp, den stora tävlingen kommer hit. Cyklingen ska bland annat gå över Ölandsbron så att det tävlande ska få ta en tur på denna speciella ö innan de kör vidare ett par varv på fastlandet. Med andra ord så ska man nog hålla sig till cykel eller till fots nästa lördag. Att ge sig över till Öland verkar vara mer stolligt än något annat då det förmodligen kommer att bli köer på bron. Hoppas att vädret blir skapligt och att de tävlande åtminstone slipper regn och hårda vindar.
Jag får väl ge mig ut och kolla in dessa atleter som kommer att härja runt i stan.

OS går nu in på slutspurten och det har ju faktiskt varit ett rätt bra OS för svenskarna. Handbollslaget kommer ju minst få med sig ett silver hem. Jag hoppas givetvis på guld. Få väl hålla tummarna lite extra. Sedan ska ju Emma Gren hoppa höjd. Och det blir spännande att se om hon kan få till lika bra hopp som under semifinalen.
Däremot såg jag en ny gren på jobbet häromdagen. Någon slags indianpaddling. Ja, man står visst på ett knä och paddlar som en idiot. Ingen aning vad just den sporten kallas faktiskt. Jag var mest imponerad av att de inte tappade balansen och drattade i plurret innan de ens hunnit ta ett enda paddeltag. Tror inte att det är någon sport som jag skulle ge mig på faktiskt.

Nej, nu är det nog dags att försöka få ordning på håret som nu mest liknar någon slags igelkottfrisyr men som snart, med hjälp av diverse produkter och lite handkraft, kommer att förvandlas till det som det är tänkt att se ut som.

Hoppas att ni får en riktigt skön helg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Rätt, passa på och njut av fina vädret och allt som händer i stan. Rensning kan vänta ;)

Kul med Ironman nästa helg.

Det har blivit mer OS för mig än vad jag räknat med, men mycket mindre Sommarprat än jag planerat. Det har blivit en handfull...men tack för tipset om Jonas. Jag brukar gilla samma sommarpratare som du ;)

Kram och ha en skön helg!

Camilla sa...

Lotta:
Precis vad jag tänker:) Tids nog blir det tråkigt väder och då kan jag pyssla med det.

OS har varit ett konstant inslag på min TV. Det är alltid lika spännnande.
Du kan ju lyssna på sommarpratarna i höst när det är ruggigt ute. Jag tänker främst på dig när jag ger mina tips eftersom vi verkar gilla samma typ av sommarpratare:) Det kommer flera;)

Kram