söndag 29 juli 2012

Nu är det igång

Nu är det igång, OS alltså. Och jag kollar på i princip allt. Eller så mycket jag kan.

Idag har jag försökt sova efter att ha jobbat natt. Det gick inte så bra kan jag meddela. Typ 3 timmars sömn och sedan har jag somnat till och från en halvtimma här och där. Men inatt hoppas jag sova som en sten. Nu gäller det bara att hålla sig vaken ett tag. Tur att det finns massor av OS-sändningar att kolla på.
Jag håller tummarna för Sarah Sjöström i simningen just nu:) Imorgon är hon i final.

Invigningen såg jag bara delar av. Men jag måste säga att den där elden var väldigt fräck faktiskt.

En väldigt trevlig nyhet kan jag dela med mig av, och det är att Tom kommer hit den 20 september. Och han stannar nästan en månad. Det ska bli så himla kul. Jag hade tänkt att vi skulle åka till Stockholm och kolla på Tomas Ledin på Cirkus. Ja, Tom gillar honom. Men det verkar vara svårt att få biljetter så vi kanske får skippa det. Då kanske vi åker till Göteborg en helg istället. Vi får se hur det blir.

Imorgon blir det jobb igen, i receptionen eftersom jag nu inte jobbar helg på min egen avdelning. Det är helt annorlunda att jobba där eftersom det är mer tankeverksamhet. Det är bra att jag kan vila kroppen lite, det behövs, men för huvudet är det en annan historia;) Oftast är jag helt slut när jag slutar där.

Ska försöka sova lite nu.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jippie! Nu kommer han snart...din Tom. En hel månad, det blir prima. Då hinner ni mycket.

Förstår om du längtar!!

OS, Provence, Tom :-)

Camilla sa...

Lotta:

Ja du, det är mycket på gång:) Och det är så himla kul.
Det känns lite lättare att jobba nu måste jag säga även om jag ständigt är trött. Får vila lite i Provence.

Kram

mammaxtre sa...

Så härligt att få en Tom på besök. Kul för dig!

Jag har en käsnla av att dte inte blir så många medaljer för oss i OS. Hoppas jag har fel.

Ha det gott