torsdag 26 juli 2012

Imorgon så kör det igång



Imorgon kör det igång, OS i London. Som jag sett fram emot det. Jag ska följa så mycket som jag bara kan, som friidrott, simning, ridsport och annat kul.
Nu har de ju tjuvstartat lite med fotboll. Det gör mig inget för DET ska jag inte se. Jag gillar ju inte fotboll.

Här har värsta värmen slagit till och på jobbet svettas jag en galning bara av att andas känns det som. Inte direkt att jag känner mig aådär himla fräsch precis.
Sedan tillhör inte min lägenhet den som är sval direkt, vilket jag verkligen gillar på vintern. Men nu när inomhus temperaturen knappt går under 28 grader så är det faktiskt lite väl varmt, även för mig. Men jag hoppas att det fina vädret håller i sig ett bra tag nu.

Igårkväll var jag och mamma på utomhusteater. Det var hur kul som helst. Och vilken underbar kväll det var. Varmt och skönt. Det kändes bra att ta med mamma på något sådant för hon behöver komma ut och ha lite kul.
Jag hoppas kunna ta med henne på lite mer grejer innan sommaren är slut.

Apropå slut så känner jag mig helt färdig. Mycket jobb, jag klagar inte för det är kul 99 % av tiden. Men när jag väl kommer hem och kan koppla av så är jag helt utpumpad. Men det ska nog ordna sig med det. Det verkar som om jag är ledig en helg nästa helg på länge. Och den ska jag bara använda till avkoppling.

Nej, nu ska jag roa mig med lite TV och ett korsord.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

OS ska bli kul! Äntligen är det dax.

Värme blir man trött av. Jag känner mig helt mör efter två varma dagar i en storstad. Kvällarna är sköna!

Hoppas du får ledigt hela helgen så du verkligen kan koppla av. Förstår om du känner dig trött. Fint med utomhusteater!

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det ska bli jättekul att följa. SVT visar massor, även på webben.

Värme kan ta knäcken på vem som helst. Särskilt när man jobbar.

Kram