måndag 9 juli 2012

Marknad

Full rulle hela dagen med svetten rinnande nedför ryggen. Himmel, vad fräsch man känner sig när man är lika svettig som om man hade suttit i en bastu fullt påklädd.
En snabb dusch på jobbet och sedan åkte jag direkt över till Öland för att gå på marknad med mamma och systerdottern. På vägen över ringde jag mamma och undrade om hon hade lite middag över till mig, och det hade hon som tur var.
Efter lite intagande av mat så var det då äntligen dags att dra iväg på marknaden, det var iallafall vad A tyckte eftersom hon frågat ända sedan kl 11 när jag slutade. Det var en bra marknadsdag för henne, mindre bra för min och mammas plånböcker:) Men jag fick med mig lite fudge, julkort och lite annat hem.

Nu är det dags att plocka undan lite och sedan ska jag bara ligga i soffan ett tag i sällskap av en Wallanderfilm. Hoppas att det är en som jag inte sett tidigare. Annars får jag väl hugga tag i en bok istället.

Ha en skön kväll.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Wallender, yes! Marknad tackar jag heller inte nej till. Jag är såå förtjust i marknader.

Härligt att du har Provence i september! Perfekt.

Glöm inte att vila och ta igen dig mellan arbetspassen!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Tyvärr var det en Wallanderfilm som jag sett tidigare, men den fick duga ett tag.
Du hade nog gillat den marknaden för den var större än någonsin i år. Kanon!

Nu ska jag vila lite för jag har hade svårt att sova ordentligt natten som gick. Lite trött i ögat idag:)

Kram

mammaxtre sa...

Marknader är bra mysiga att strosa runt kring. Det är något visst med marknader tycker jag.

Ha det gott

Camilla sa...

mammaxtre:
Ja, jag håller med dig. Och den här hade faktiskt en del bra grejer och inte bara skräp som det kan vara ibland.

Ha det så skönt.