lördag 14 juli 2012

Regn & rolig rubrik

Eftersom vädret verkar vara det som svenskar älskar att prata om så börjar vi med det tycker jag.

Som ingen kan ha missat har det ju regnat något fruktansvärt på vissa ställen i Småland den senaste veckan. Med stora översvämningar som följd där många har fått sina hus förstörda. Verkligen tragiskt för dem som blivit drabbade.
Jag kan säga att jag verkligen är glad för att jag inte bor där. För här har det knappt regnat alls. Några stänk här och där bara för att reta grässtråna liksom. Nu på morgonen har det kommit lite mer än typ 30 stänk, men jag talar ju inte om några mängder alls.

Lite trist är det ju faktiskt att vädret inte är på topp idag då kronprinsessan ska firas på Idrottsplatsen i Borgholm. Det är ju bara att hoppas för arrangörerna att det inte regnar ikväll. För vem kan glömma förra året då kungen satt insvept i en sopsäck?! Jag hoppas ju att man har tänkt på detta i år och fixat fram några regnponchos ifall det nu skulle komma ett regnmoln just då.

Alldeles säkert kommer det att vara mer än mängder med folk på Solliden för att hylla Victoria och hoppas få en skymt av prinsessan Estelle. Det är fullt med folk på hotellen här i staden. Och situationen är alldeles säkert likadan på Öland.

Själv ska jag jobba i receptionen tillsammans med en väldigt trevlig kollega. Och hon är verkligen som en solstråle så det gör faktiskt inget att molnen är grå idag.

Som jag skrivit tidigare så hinner jag inte göra så mycket den här sommaren. Jobbet tar mesta tiden och kraften. Men det gör inte så mycket eftersom jag vet att det är under en begränsad period. Det är bara att köra på. Däremot har sömnen blivit viktigare än någonsin för mig känner jag. Är det ett tecken på att jag börjar bli äldre? Eller beror det på att jag fått en ny tjäsnt och blev inslängd i en massa grejer med huvudet före som tog mycket tid och kraft att reda upp?
Nu börjar jag känna att jag fått styr på det hela, men att det tog mycket kraft då jag hade svårt att koppla av när jag var ledig. Det är väl det jag får lida för nu;)
Men om 2 månader så sitter jag på en strand i Provence, tillsammans med en eller flera kollegor, och bara njuter av tillvaron. Det ser jag verkligen fram emot.

Då tidningarnas rubriker mest handlar om tråkigheter så tänkte jag bjuda på en rolig som jag hittade häromdagen.

"Ponny bröt golftävling-greps av polis"

Så kan det gå när en ponny tar sig ut och ger sig av på upptäcktsfärd:)

Ha en skön helg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Tänker på dig!! Du kör verkligen hårt med mycket jobb Camilla. Förstår om det är svårt att varva ner och speciellt om det är mycket nytt i början.

Sömnen är så viktig. Jag måste tvinga mig att gå i säng i tid.

Haha, kungen i sopsäck...ja hoppas han haft något annat i beredskap om det behövdes.

Mycket besvärligt med alla översvämningar. Hemskt för de drabbade. Hoppas det stabiliserar sig.

Skön att du har Provence att längta till!

Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Tack snälla du:)
Ja, det har blivit mycket nu i sommar. Dels delvis nytt jobb och sedan mitt i allt håller jag på att lära mig receptionen. DET är en hårdare nöt att knäcka kan jag säga. Så himla mycket att hålla reda på. Men det känns som om det börjar lossna. Min chef har jag också fått bra kontakt med, vilket känns väldigt skönt.

Som du säger ä sömnen viktig. Jag har ibland svårt att somna vilket gör att jag sedan på em är supertrött och oftast slumrar till 1 timma när jag kommer hem. Kanske inte helt optimalt, men det bara händer.

Som tur är så drabbar de där översvämningarna inte oss i Kalmar. Här regnar det knappt ingenting alls.

Provence ja, DET kommer att bli härligt:)

Kram