söndag 15 juli 2012

Sommar & norrman

Vaknar tidigare än jag faktiskt har lust med. Så vad göra? Jo, jag lyssnar på Sommar eftersom jag missar det varje dag när jag är på jobbet. Det enda som jag saknar där är radio på TV:n. Det hade varit grejer det.

Men just nu lyssnar jag på Petter Stordalen. För den som inte vet vem han är så kan jag berätta att han är den som äger Nordic Choice Hotels. Skandivaniens största hotellkedja som han startade med ett hotell och som mellan 1996 och 2000 växte med ett nytt hotell var 14:e dag.
Allt han gör verkar gå i en rasande fart. Väldigt intressant att lyssna på hans berättelse från att ha gått från att jobba i sin pappas affär till att ha blivit största hotellägaren i vår lilla del av världen. Och ja, han är norrman.
Han har blivit beskriven som galen, jag skulle säga karismatisk. Det märks verkligen.
Jag skulle gärna vilja träffa och prata med honom. Vilken inspirationskälla!
Även om jag fortfarande lyssnar på honom så kan jag klart säga att han är en av de allra bästa sommarpratarna som jag någonsin har lyssnat på.

Så gillar ni Sommar, så missa för allt i världen inte Petter Stordalen.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ska lyssna!! Tack för tipset, det här vill jag inte missa

Kram!

Camilla sa...

Lotta:

Ja, gör det. Han var verkligen jättebra.

Kram

Charlie sa ... sa...

Han VAR bra. Wow!

Camilla sa...

Lotta:

Ja, visst var han kanonbra! En av de bästa jag hört, om inte den bästa faktiskt.

Kram

mammaxtre sa...

Nytt namn för mig.

Ha det gott