torsdag 31 mars 2011

Solokvist

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden mer frekvent igen. Igår åkte T tillbaka över havet västerut och det är väldigt tomt här hemma. Efter jobbet stack jag iväg till pållen för att slå ihjäl ett par timmar. Däremot hade jag lite svårt att gå då han råkat trampa mig på stortån i tisdags (pållen alltså) och det gjorde ordentligt ont kan jag tala om. Tack och lov känns det lite bättre idag för när det hände trodde jag nästan att tåskrället gått av. Sedan under natten råkade jag ju dra samma tå i elementet och vaknade upp ylande som en varg. Jädrans vad ont det gjorde!!

Vi har sett några riktigt bra filmer under tiden T varit här. Mer om dem kommer i senare inlägg under veckan. Så det får ni vänta på lite till.

Våren har kommit igång på allvar här nu, även om temperaturerna inte alltid är särskilt vårlika. Nu i helgen verkar det i alla fall som om det kommer att bli ca 14 grader åtminstone 1 dag. Det ser jag verkligen fram emot.
Men det finns massa andra säkra vårtecken, som att skatorna i ett av träden här utanför håller på att bygga sitt största bo någonsin. Nu tror jag att de håller på med balkongen eller något liknande. Väldigt flitiga är de i sitt byggande som aldrig verkar ta slut. Kanske har de spanat in något husprogram och beslutat sig för att bygga ut.
Blommor sticker upp både här och där. Snödroppar, krokusar och annat som ger en härlig färgkontrast mot de gråa gräsmattorna. Vem blir inte glad av det?
Och på gatorna kör sopmaskinerna i skytteltrafik. Skönt när allt grus försvinner, men det är ingen vits med att tvätta bilen innan de är klara. Men sedan ska även den bli vårfin är tanken.

Nu har jag inte tid att sitta här och filosofera. Dags att snrat dra iväg till jobbet för dagens gärning.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: